GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
Gösterim Biçimi
Sınıflandırılmış
Sıralı
1- Ölçme aracı geliştirme çalışmalarında yararlanılan psikolojik değişkenlerle (başarı, yetenek, tutum, ilgi, kişilik vb.) ilgili kuramları bilir ve uygular.
2- Ölçme araçlarının geliştirilme süreçlerinde belli başlı test kuramlarının temellerini bilir.
3- Ölçme araçlarının psikometrik niteliklerini artırmada gereken önlemleri alır.
4- Amacı doğrultusunda psikolojik değişkenlerle (başarı, yetenek, tutum, ilgi, kişilik vb.) ilgili alanlarında kullanılacak ölçme araçlarını geliştirir.
5- Yüksek lisans düzeyinde edindiği bilgilere dayalı olarak farklı kültürlerde ve farklı amaçlar için geliştirilmiş ölçme araçlarını orijinal kültürden hedef kültüre uyarlar.
6- Alanı ile ilgili karmaşık yapıdaki problemlerin çözümü için farklı bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini seçerek uygular.
7- Nicel ve nitel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan yazılımları kullanır.
8- Farklı alanlarda karmaşık yapıdaki problemlerin çözümü için uygun istatistiksel tekniği uygulayarak sonuçları yorumlar.
9- İşletmeler için amaca uygun personel seçme işlemleri için ölçme araçlarını tanır ve uygular.
10- Bilgisayar, internet odaklı ölçme ve değerlendirme uygulamalarını tanır.
11- Madde ve test istatistiklerini klasik test teorisi ve madde tepki kuramına göre elde ve geliştirilen yazılımlar ile hesaplar.
12- Okuliçi uygulamalarda öğretim yöntemlerine göre uygulanacak ölçme ve değerlendirme uygulamalarını bilir.
13- Öğretimi geliştirme, rehberlik, araştırma ve yönetsel amaçlara yönelik karar alanlarında kullanılacak ölçme araçlarını farklı test kuramlarına göre geliştirir.
14- Alanıyla ilgili önemli ve yeni problemleri çözmek için yürütülen ulusal ve uluslar arası projelerde sorumluluk alır.
15- Alana yenilik getiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
16- Yabancı bir dili alanıyla ilgili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.
17- Alanıyla ilgili problemlere yönelik düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek bilimsel yayınlarla paylaşır.
18- Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini ve sistemleri içerisindeki ölçme ve değerlendirme uygulamalarını eleştirel bakış açısı ile analiz eder.
19- Test geliştirme ve uyarlama süreci ile ilgili amaca uygun istatistiksel analizlerden elde edilen bulguları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
20- Nicel ve nitel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan farklı yazılımlar arasından amaca uygun olanı kullanır.