GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal, Olgusal |
- Turizmde tüketici davranışı, pazarlama stratejileri ve pazarlama uygulamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur. |
- Çağdaş yönetim teorileri ve yönetim psikolojisi alanında bilgi sahibi olur. Alanı ile ilgili planlama, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını etkin bir biçimde yerine getirir. |
- Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. Genel ve alanına özgü araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. |
- Sürdürülebilir turizm gelişim stratejilerini kavrar. |
- Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. Bireyler arası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. |
- Turizmde yeni ürün geliştirme ve yenilik yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. Araştırma ve yenilik yapabilmek için farklı alanlardan bilgileri birleştirir, yeni bilgi ve işlemleri geliştirir ve sorunları çözer. |
- Turizm işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi hususunda bilgi sahibi olur. |
- Turizm işletmelerinde stratejik yönetim ve kalite yönetimi konularında bilgi sahibi olur. Alanı ile ilgili karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür. |
- Turizm sektöründe tüketici hakları konusunda bilgi sahibi olur. |
- Turizm işletmelerinde kurumsallaşma ve yeniden yapılanma konularında detaylı bilgi sahibi olur. |
- Turizmin sosyal, kültürel ve inanç boyutları hakkında bilgi sahibi olur. Farklı kültürleri tanır, ayırt eder, ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
- Girişimcilik ve yenilikçi örgüt kültürleri hakkında bilgi sahibi olur. |
- Turizm işletmelerinin kullanabilecekleri ulusal ve uluslararası yönetim sistemlerin hakkında detaylı bilgi sahibi olur. |
- Turizm işletmeleriyle ilgili markalaşma bilgisine sahip olur. |
- Uluslararası otel işletmeciliği hakkında bilgi sahibi olur ve otel işletmelerinin uluslararasılaşma yollarını kavrar. |
- Turizm işletmelerinde finansal analiz, yatırım ve kaynak yönetimi yapabilecek şekilde bilgi sahibi olur. |
- Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. |
- Menü planlama ilkeleri doğrultusunda yiyecek içecek işletmeleri için çeşitli menüler geliştirir. |
BECERİLER |
Bilişsel, Uygulamalı |
- Çağdaş yönetim teorileri ve yönetim psikolojisi alanında bilgi sahibi olur. Alanı ile ilgili planlama, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını etkin bir biçimde yerine getirir. |
- Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. Genel ve alanına özgü araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. |
- Sürdürülebilir turizm gelişim stratejilerini kavrar. |
- Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. Bireyler arası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. |
- Turizm alanında analitik düşünme yeteneğine sahip olur. Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilimsel bilgileri, kuramları, yöntemleri, modelleri analiz ve sentez eder ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
- Turizmde yeni ürün geliştirme ve yenilik yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. Araştırma ve yenilik yapabilmek için farklı alanlardan bilgileri birleştirir, yeni bilgi ve işlemleri geliştirir ve sorunları çözer. |
- Turizm işletmelerinde finansal analiz, yatırım ve kaynak yönetimi yapabilecek şekilde bilgi sahibi olur. |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. Genel ve alanına özgü araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. |
- Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. Bireyler arası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. |
- Turizm alanında analitik düşünme yeteneğine sahip olur. Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilimsel bilgileri, kuramları, yöntemleri, modelleri analiz ve sentez eder ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Öğrenme Yetkinliği |
- Mesleki ve bilimsel etik değerleri kavrar. Alanı ile ilgili sorumlulukların yerine getirilmesinde etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde uygulamalarda bulunur. |
- Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. Genel ve alanına özgü araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. |
- Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. Bireyler arası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. |
- Turizm alanında analitik düşünme yeteneğine sahip olur. Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilimsel bilgileri, kuramları, yöntemleri, modelleri analiz ve sentez eder ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Mesleki ve bilimsel etik değerleri kavrar. Alanı ile ilgili sorumlulukların yerine getirilmesinde etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde uygulamalarda bulunur. |
- Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. Bireyler arası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. |
- Turizmin sosyal, kültürel ve inanç boyutları hakkında bilgi sahibi olur. Farklı kültürleri tanır, ayırt eder, ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
- Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Turizmde tüketici davranışı, pazarlama stratejileri ve pazarlama uygulamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur. |
- Mesleki ve bilimsel etik değerleri kavrar. Alanı ile ilgili sorumlulukların yerine getirilmesinde etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde uygulamalarda bulunur. |
- Çağdaş yönetim teorileri ve yönetim psikolojisi alanında bilgi sahibi olur. Alanı ile ilgili planlama, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını etkin bir biçimde yerine getirir. |
- Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. Genel ve alanına özgü araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. |
- Sürdürülebilir turizm gelişim stratejilerini kavrar. |
- Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. Bireyler arası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. |
- Turizm alanında analitik düşünme yeteneğine sahip olur. Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilimsel bilgileri, kuramları, yöntemleri, modelleri analiz ve sentez eder ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
- Turizmde yeni ürün geliştirme ve yenilik yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. Araştırma ve yenilik yapabilmek için farklı alanlardan bilgileri birleştirir, yeni bilgi ve işlemleri geliştirir ve sorunları çözer. |
- Turizm işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi hususunda bilgi sahibi olur. |
- Turizm işletmelerinde stratejik yönetim ve kalite yönetimi konularında bilgi sahibi olur. Alanı ile ilgili karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür. |
- Turizm sektöründe tüketici hakları konusunda bilgi sahibi olur. |
- Turizm işletmelerinde kurumsallaşma ve yeniden yapılanma konularında detaylı bilgi sahibi olur. |
- Turizmin sosyal, kültürel ve inanç boyutları hakkında bilgi sahibi olur. Farklı kültürleri tanır, ayırt eder, ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
- Girişimcilik ve yenilikçi örgüt kültürleri hakkında bilgi sahibi olur. |
- Turizm işletmelerinin kullanabilecekleri ulusal ve uluslararası yönetim sistemlerin hakkında detaylı bilgi sahibi olur. |
- Turizm işletmeleriyle ilgili markalaşma bilgisine sahip olur. |
- Uluslararası otel işletmeciliği hakkında bilgi sahibi olur ve otel işletmelerinin uluslararasılaşma yollarını kavrar. |
- Turizm işletmelerinde finansal analiz, yatırım ve kaynak yönetimi yapabilecek şekilde bilgi sahibi olur. |
- Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. |
- Menü planlama ilkeleri doğrultusunda yiyecek içecek işletmeleri için çeşitli menüler geliştirir. |