GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
Gösterim Biçimi
Sınıflandırılmış
Sıralı
BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
- Matematik Öğretmenliği alanında konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir
- Matematik Öğretmenliği alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir ve uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir
- Eğitim ve matematik eğitimi alanlarındaki öğrenim ve öğretime dair temel teorileri, bunların yapı taşlarını ve farklı kullanımlarını bilir ve karşılaştırmalı olarak analiz eder.
- ulusal matematik öğretim programlarının yapısını ve dayandığı teorik temelleri bilir, uluslararası bilinen programlarla karşılaştırmalı analizlerini yapar ve bu bağlamda (matematikte) program geliştirme aşamalarını anlar.
- Matematik eğitimi alanında edindiği bilgi, deneyim ve problem çözme becerilerini hem kendi alanından hem de farklı disiplin alanlarından gelen bilgiler rehberliğinde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
- Öğretim materyali hazırlayıp etkililiğini araştırabilir.
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
- Matematik Öğretmenliği alanında konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir
- Matematik Öğretmenliği alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir ve uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir
- Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir
- Matematik Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir
- Matematik Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir, güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir.
- Matematik eğitimi alanında edindiği bilgi, deneyim ve problem çözme becerilerini hem kendi alanından hem de farklı disiplin alanlarından gelen bilgiler rehberliğinde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
- Öğretim materyali hazırlayıp etkililiğini araştırabilir.
- Alanında, sosyal sorumluluk ve etik değerler hakkında bilgi ve bilince sahiptir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
- Matematik Öğretmenliği alanında konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir
- Matematik Öğretmenliği alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir ve uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir
- Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir
- Matematik Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir
- Matematik Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir, güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir.
- ulusal matematik öğretim programlarının yapısını ve dayandığı teorik temelleri bilir, uluslararası bilinen programlarla karşılaştırmalı analizlerini yapar ve bu bağlamda (matematikte) program geliştirme aşamalarını anlar.
- Matematik eğitimi alanında edindiği bilgi, deneyim ve problem çözme becerilerini hem kendi alanından hem de farklı disiplin alanlarından gelen bilgiler rehberliğinde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
- Öğretim materyali hazırlayıp etkililiğini araştırabilir.
- Alanında, sosyal sorumluluk ve etik değerler hakkında bilgi ve bilince sahiptir.
Öğrenme Yetkinliği
- Matematik Öğretmenliği alanında konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir
- Matematik Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir
- Eğitim ve matematik eğitimi alanlarındaki öğrenim ve öğretime dair temel teorileri, bunların yapı taşlarını ve farklı kullanımlarını bilir ve karşılaştırmalı olarak analiz eder.
- ulusal matematik öğretim programlarının yapısını ve dayandığı teorik temelleri bilir, uluslararası bilinen programlarla karşılaştırmalı analizlerini yapar ve bu bağlamda (matematikte) program geliştirme aşamalarını anlar.
- Matematik eğitimi alanında edindiği bilgi, deneyim ve problem çözme becerilerini hem kendi alanından hem de farklı disiplin alanlarından gelen bilgiler rehberliğinde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
- Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir
- Matematik Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir, güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir.
- Öğretim materyali hazırlayıp etkililiğini araştırabilir.
- Alanında, sosyal sorumluluk ve etik değerler hakkında bilgi ve bilince sahiptir.
Alana Özgü Yetkinlik
- Matematik Öğretmenliği alanında konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir
- Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir
- Matematik Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir
- Matematik Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir, güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir.
- Eğitim ve matematik eğitimi alanlarındaki öğrenim ve öğretime dair temel teorileri, bunların yapı taşlarını ve farklı kullanımlarını bilir ve karşılaştırmalı olarak analiz eder.
- ulusal matematik öğretim programlarının yapısını ve dayandığı teorik temelleri bilir, uluslararası bilinen programlarla karşılaştırmalı analizlerini yapar ve bu bağlamda (matematikte) program geliştirme aşamalarını anlar.
- Matematik eğitimi alanında edindiği bilgi, deneyim ve problem çözme becerilerini hem kendi alanından hem de farklı disiplin alanlarından gelen bilgiler rehberliğinde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
- Öğretim materyali hazırlayıp etkililiğini araştırabilir.
- Alanında, sosyal sorumluluk ve etik değerler hakkında bilgi ve bilince sahiptir.