GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal, Olgusal |
- Maddenin yapısı ve değişimi ile ilgili olguları açıklamada kullanılan teori, kanun ve prensipleri karşılaştırarak en uygununu belirler. |
- Kimya disiplininde kavram öğreniminin doğasını ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri irdeler. |
- Kimya öğretiminde kullanılan yeni yaklaşım, strateji, yöntem veya teknikleri inceler ve kendi çalışmasına uygular. |
BECERİLER |
Bilişsel, Uygulamalı |
- Ulusal ve uluslararası alan yazını takip ederek öğrenilmesi zor kimya kavramlarının öğretimi için yeni bir model, yöntem, teknik ya da materyal önerir. |
- Kimya kavramlarının öğretiminde karşılaşılan sorunlara önerdiği çözümü nitel ve/veya nicel araştırma yöntemlerini kullanarak test eder. |
- Kimya kavramları ile ilgili kavram yanılgılarını ve bu kavram yanılgılarının nedenleri araştırır. |
- Kimya eğitimi ile ilgili araştırmalarda elde edilen nitel ve nicel verileri analiz ederek raporlaştırır. |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Kimya eğitimiyle ilgili ulusal ve uluslararası projeleri araştırarak uygun olanlara gönüllü olarak katılır. |
- Kimya eğitimi alanında araştırma yapan kişilerle iletişime geçerek ortak proje yürütür. |
Öğrenme Yetkinliği |
- Kimya eğitimi ile ilgili ulusal ve uluslararası alan yazındaki kitap, makale ve tezleri takip eder; öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenmesini yönlendirir. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Yaptığı araştırma sonuçlarını bilgisayar programları kullanarak kimya eğitimi ile ilgili seminer, sempozyum ya da panelde sunar. |
- Yaptığı araştırma sonuçlarını ana dili dışındaki bir dilde raporlaştırarak makale haline getirir |
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahiptir. |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Kimya eğitimi alanında sosyal sorumluluk projeleri yürüterek toplumu bilgilendirir. |
- Kimya eğitimine yönelik strateji, politika ve uygulama planlarını irdeler ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
- Kimya ve bilimle ilgili toplumda farkındalık geliştirilmesinin önemini anlayarak bu amaçla yürütülen faaliyetlere katılır. |