GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal, Olgusal |
- Yüksek lisans düzeyinde psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili temel kavram ve literatür bilgisi kazanır ve bu bilgilerin teorik olarak ilişkilerini analiz eder. |
- Okul psikolojik danışmanlığı alanındaki literatürü inceleme, tanıma, değerlendirme ve izleme becerisi kazanır. |
- Okul psikolojik danışmanlığı alanındaki güncel konular, sorunlar ve eğilimler hakkında bilgi sahibi olur. |
- Okul psikolojik danışmanlığı alanındaki profesyonel etkinliklere katılma becerilerini geliştirirler. |
- Psikolojik danışma oturumlarında belirli bir yaklaşıma göre danışanların problemlerini kavramsallaştırma, vaka formülasyonu, süreci yönetme ve raporlaştırmada kullanır. |
- Farklı psikolojik danışma ortamları (eğitim, sağlık, endüstri vb.) ve farklı özelliklere sahip danışanlar üzerinde psikolojik danışma teknik ve becerilerini uygular (danışma vakası yönetimi, danışma vakası süreci ve sonuçlarını raporlaştırma). |
- Grupla psikolojik danışmayla ilgili kuram, süreç, ilke ve teknikler hakkındaki bilgilerini farklı grupla psikolojik danışma ihtiyacı olan danışanlarla yapılan grupla psikolojik danışma süreçlerinde etkin bir şekilde kullanır. |
- Meslek rehberliği ve danışmanlığı ile ilgili temel kavramları, kuramları bilir ve bunları farklı mesleki danışma ortamları ve farklı özelliklere sahip danışanlara uygular. |
- Sosyal bilimler alanıyla ilgili araştırma ilke ve tekniklerini bilir, bunları alanıyla ilgili araştırma sürecinde uygular ve raporlaştırır. |
- Araştırmada kullanılan nitel ve nicel veri toplama yöntemlerini bilir, uygun veri toplama yöntemlerini araştırma sürecinde kullanarak nitel ve nicel veri analizlerini yaparak rapor etme beceri kazanır. |
- Aile ve evlilik danışma kuramlarını birbirleriyle kıyaslayabilir, aile ve evlilik danışmanlığı yardım sürecinde uygun müdahale yöntemlerini seçer ve uygular. |
- Okul psikolojik danışma ve rehberlik programı planlama, hazırlama/geliştirme, uygulama ve değerlendirme becerisi kazanır. |
- PDR alanında ulusal ve uluslar arası akademik yayınları izler, inceler ve akademik çalışmalarda nasıl kullanacağını bilir. |
- Yaşam boyu öğrenme anlayışına ve tutumuna sahip olarak PDR alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. |
BECERİLER |
Bilişsel, Uygulamalı |
- Okul psikolojik danışmanlığı alanındaki literatürü inceleme, tanıma, değerlendirme ve izleme becerisi kazanır. |
- Farklı psikolojik danışma ortamları (eğitim, sağlık, endüstri vb.) ve farklı özelliklere sahip danışanlar üzerinde psikolojik danışma teknik ve becerilerini uygular (danışma vakası yönetimi, danışma vakası süreci ve sonuçlarını raporlaştırma). |
- Grupla psikolojik danışmayla ilgili kuram, süreç, ilke ve teknikler hakkındaki bilgilerini farklı grupla psikolojik danışma ihtiyacı olan danışanlarla yapılan grupla psikolojik danışma süreçlerinde etkin bir şekilde kullanır. |
- Meslek rehberliği ve danışmanlığı ile ilgili temel kavramları, kuramları bilir ve bunları farklı mesleki danışma ortamları ve farklı özelliklere sahip danışanlara uygular. |
- Sosyal bilimler alanıyla ilgili araştırma ilke ve tekniklerini bilir, bunları alanıyla ilgili araştırma sürecinde uygular ve raporlaştırır. |
- Araştırmada kullanılan nitel ve nicel veri toplama yöntemlerini bilir, uygun veri toplama yöntemlerini araştırma sürecinde kullanarak nitel ve nicel veri analizlerini yaparak rapor etme beceri kazanır. |
- Okul psikolojik danışma ve rehberlik programı planlama, hazırlama/geliştirme, uygulama ve değerlendirme becerisi kazanır. |
- PDR alanında ulusal ve uluslar arası akademik yayınları izler, inceler ve akademik çalışmalarda nasıl kullanacağını bilir. |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Okul psikolojik danışmanlığı alanındaki literatürü inceleme, tanıma, değerlendirme ve izleme becerisi kazanır. |
- Farklı psikolojik danışma ortamları (eğitim, sağlık, endüstri vb.) ve farklı özelliklere sahip danışanlar üzerinde psikolojik danışma teknik ve becerilerini uygular (danışma vakası yönetimi, danışma vakası süreci ve sonuçlarını raporlaştırma). |
- Sosyal bilimler alanıyla ilgili araştırma ilke ve tekniklerini bilir, bunları alanıyla ilgili araştırma sürecinde uygular ve raporlaştırır. |
- Araştırmada kullanılan nitel ve nicel veri toplama yöntemlerini bilir, uygun veri toplama yöntemlerini araştırma sürecinde kullanarak nitel ve nicel veri analizlerini yaparak rapor etme beceri kazanır. |
- Aile ve evlilik danışma kuramlarını birbirleriyle kıyaslayabilir, aile ve evlilik danışmanlığı yardım sürecinde uygun müdahale yöntemlerini seçer ve uygular. |
- PDR alanında ulusal ve uluslar arası akademik yayınları izler, inceler ve akademik çalışmalarda nasıl kullanacağını bilir. |
Öğrenme Yetkinliği |
- Okul psikolojik danışmanlığı alanındaki güncel konular, sorunlar ve eğilimler hakkında bilgi sahibi olur. |
- Psikolojik danışma oturumlarında belirli bir yaklaşıma göre danışanların problemlerini kavramsallaştırma, vaka formülasyonu, süreci yönetme ve raporlaştırmada kullanır. |
- Araştırmada kullanılan nitel ve nicel veri toplama yöntemlerini bilir, uygun veri toplama yöntemlerini araştırma sürecinde kullanarak nitel ve nicel veri analizlerini yaparak rapor etme beceri kazanır. |
- Okul psikolojik danışma ve rehberlik programı planlama, hazırlama/geliştirme, uygulama ve değerlendirme becerisi kazanır. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Yüksek lisans düzeyinde psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili temel kavram ve literatür bilgisi kazanır ve bu bilgilerin teorik olarak ilişkilerini analiz eder. |
- Okul psikolojik danışmanlığı alanındaki güncel konular, sorunlar ve eğilimler hakkında bilgi sahibi olur. |
- Okul psikolojik danışmanlığı alanındaki profesyonel etkinliklere katılma becerilerini geliştirirler. |
- Psikolojik danışma oturumlarında belirli bir yaklaşıma göre danışanların problemlerini kavramsallaştırma, vaka formülasyonu, süreci yönetme ve raporlaştırmada kullanır. |
- Farklı psikolojik danışma ortamları (eğitim, sağlık, endüstri vb.) ve farklı özelliklere sahip danışanlar üzerinde psikolojik danışma teknik ve becerilerini uygular (danışma vakası yönetimi, danışma vakası süreci ve sonuçlarını raporlaştırma). |
- Meslek rehberliği ve danışmanlığı ile ilgili temel kavramları, kuramları bilir ve bunları farklı mesleki danışma ortamları ve farklı özelliklere sahip danışanlara uygular. |
- Bilimsel araştırma sürecinde kullanılacak veri toplama araçlarını bilimsel kriterlere uygun olarak geliştirir. |
- Aile ve evlilik danışma kuramlarını birbirleriyle kıyaslayabilir, aile ve evlilik danışmanlığı yardım sürecinde uygun müdahale yöntemlerini seçer ve uygular. |
- Okul psikolojik danışma ve rehberlik programı planlama, hazırlama/geliştirme, uygulama ve değerlendirme becerisi kazanır. |