GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI | |
1 | - Özel eğitimin temel ilkelerini tanımlar ve savunur. |
2 | - Özel eğitim öğrencisinin bireysel özelliklerini tespit etmeyi bilir. |
3 | - Özel eğitim öğrencisinin özelliklerine de uygun ders desenleme ve uygulamasını gerçekleştirmesindeki kritik noktaları bilir. |
4 | - Sınıf içerisinde gelişimi ve öğrenmeyi destekleyebilme yollarını bilir. |
5 | - Farklı eğitim ortamlarına uygun uygulamalar geliştirir. |
6 | - Özel eğitim hizmeti alan öğrencilerin eğitimi ile ilgili tüm bireyleri nasıl eğitim içerisine dahil edebileceğini bilir. |
7 | - Özel eğitim öğrencisinin bireysel özellikleri ve ihtiyaçlarını belirleyecek değerlendirme gerçekleştirir. |
8 | - Değerlendirme bilgilerinden de faydalanarak uygulama planı geliştirir ve uygular. |
9 | - Aileleri, bireyleri ve toplumun görüş ve tutumlarını etkileyebilecek planlamaları uygular. |
10 | - Farklı öğretim ortamları için geliştirdiği planları uygular. |
11 | - Özel eğitim öğrencilerinin sosyal uyumunu arttıracak çalışmalar planlar ve uygular. |
12 | - Sınıf ortamında engelli öğrenciler için yapılabilecek düzenlemeleri planlar ve uygular. |
13 | - Derslerde verilen uygulama temelli ödevleri bağımsız biçimde ya da sınırlı rehberlikle tamamlar. |
14 | - Ödevlerini tamamlamak için sınıfından akranlarla ve problemle ilgili diğer profesyonellerle işbirliği içinde probleme çözüm geliştirir. |
15 | - Öğretmen adayı gelişmesi gerektiğini düşündüğü konularla ilgili bağımsız araştırma yapar. |
16 | - Öğretmen adayı öğretmenlik mesleğinin dinamik bir süreç olduğunu kabul eder, geçirdiği değişime uygun kendini geliştirmek için kaynaklara gitmete çalışır. |
17 | - Sorunlarla ilgili çözümleri problem süreci içerisindeki diğer bireylerle paylaşır. |
18 | - Yabancı kaynaklar ve meslekdaşları ile sorunlar üzerine iletişim kurabilir. |
19 | - İçinde yaşadığı toplumun değerlerini her türlü çalışmasında dikkate alır. |
20 | - Evrensel değerleri her türlü çalışmasında dikkate alır. |