GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
Gösterim Biçimi
Sınıflandırılmış
Sıralı
BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
- Özel eğitimin temel ilkelerini tanımlar ve savunur.
- Özel eğitim öğrencisinin bireysel özelliklerini tespit etmeyi bilir.
- Özel eğitim öğrencisinin özelliklerine de uygun ders desenleme ve uygulamasını gerçekleştirmesindeki kritik noktaları bilir.
- Sınıf içerisinde gelişimi ve öğrenmeyi destekleyebilme yollarını bilir.
- Farklı eğitim ortamlarına uygun uygulamalar geliştirir.
- Özel eğitim hizmeti alan öğrencilerin eğitimi ile ilgili tüm bireyleri nasıl eğitim içerisine dahil edebileceğini bilir.
- Özel eğitim öğrencisinin bireysel özellikleri ve ihtiyaçlarını belirleyecek değerlendirme gerçekleştirir.
- Değerlendirme bilgilerinden de faydalanarak uygulama planı geliştirir ve uygular.
- Aileleri, bireyleri ve toplumun görüş ve tutumlarını etkileyebilecek planlamaları uygular.
- Farklı öğretim ortamları için geliştirdiği planları uygular.
- Özel eğitim öğrencilerinin sosyal uyumunu arttıracak çalışmalar planlar ve uygular.
- Sınıf ortamında engelli öğrenciler için yapılabilecek düzenlemeleri planlar ve uygular.
- Derslerde verilen uygulama temelli ödevleri bağımsız biçimde ya da sınırlı rehberlikle tamamlar.
- Ödevlerini tamamlamak için sınıfından akranlarla ve problemle ilgili diğer profesyonellerle işbirliği içinde probleme çözüm geliştirir.
- Öğretmen adayı gelişmesi gerektiğini düşündüğü konularla ilgili bağımsız araştırma yapar.
- Öğretmen adayı öğretmenlik mesleğinin dinamik bir süreç olduğunu kabul eder, geçirdiği değişime uygun kendini geliştirmek için kaynaklara gitmete çalışır.
- Sorunlarla ilgili çözümleri problem süreci içerisindeki diğer bireylerle paylaşır.
- Yabancı kaynaklar ve meslekdaşları ile sorunlar üzerine iletişim kurabilir.
- İçinde yaşadığı toplumun değerlerini her türlü çalışmasında dikkate alır.
- Evrensel değerleri her türlü çalışmasında dikkate alır.
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
- Özel eğitim öğrencisinin özelliklerine de uygun ders desenleme ve uygulamasını gerçekleştirmesindeki kritik noktaları bilir.
- Sınıf içerisinde gelişimi ve öğrenmeyi destekleyebilme yollarını bilir.
- Farklı eğitim ortamlarına uygun uygulamalar geliştirir.
- Özel eğitim hizmeti alan öğrencilerin eğitimi ile ilgili tüm bireyleri nasıl eğitim içerisine dahil edebileceğini bilir.
- Özel eğitim öğrencisinin bireysel özellikleri ve ihtiyaçlarını belirleyecek değerlendirme gerçekleştirir.
- Değerlendirme bilgilerinden de faydalanarak uygulama planı geliştirir ve uygular.
- Aileleri, bireyleri ve toplumun görüş ve tutumlarını etkileyebilecek planlamaları uygular.
- Farklı öğretim ortamları için geliştirdiği planları uygular.
- Özel eğitim öğrencilerinin sosyal uyumunu arttıracak çalışmalar planlar ve uygular.
- Sınıf ortamında engelli öğrenciler için yapılabilecek düzenlemeleri planlar ve uygular.
- Derslerde verilen uygulama temelli ödevleri bağımsız biçimde ya da sınırlı rehberlikle tamamlar.
- Ödevlerini tamamlamak için sınıfından akranlarla ve problemle ilgili diğer profesyonellerle işbirliği içinde probleme çözüm geliştirir.
- Öğretmen adayı gelişmesi gerektiğini düşündüğü konularla ilgili bağımsız araştırma yapar.
- Öğretmen adayı öğretmenlik mesleğinin dinamik bir süreç olduğunu kabul eder, geçirdiği değişime uygun kendini geliştirmek için kaynaklara gitmete çalışır.
- Sorunlarla ilgili çözümleri problem süreci içerisindeki diğer bireylerle paylaşır.
- Yabancı kaynaklar ve meslekdaşları ile sorunlar üzerine iletişim kurabilir.
- İçinde yaşadığı toplumun değerlerini her türlü çalışmasında dikkate alır.
- Evrensel değerleri her türlü çalışmasında dikkate alır.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
- Derslerde verilen uygulama temelli ödevleri bağımsız biçimde ya da sınırlı rehberlikle tamamlar.
- Ödevlerini tamamlamak için sınıfından akranlarla ve problemle ilgili diğer profesyonellerle işbirliği içinde probleme çözüm geliştirir.
- Öğretmen adayı gelişmesi gerektiğini düşündüğü konularla ilgili bağımsız araştırma yapar.
- Öğretmen adayı öğretmenlik mesleğinin dinamik bir süreç olduğunu kabul eder, geçirdiği değişime uygun kendini geliştirmek için kaynaklara gitmete çalışır.
- Sorunlarla ilgili çözümleri problem süreci içerisindeki diğer bireylerle paylaşır.
- Yabancı kaynaklar ve meslekdaşları ile sorunlar üzerine iletişim kurabilir.
- İçinde yaşadığı toplumun değerlerini her türlü çalışmasında dikkate alır.
- Evrensel değerleri her türlü çalışmasında dikkate alır.
Öğrenme Yetkinliği
- Özel eğitimin temel ilkelerini tanımlar ve savunur.
- Özel eğitim öğrencisinin bireysel özelliklerini tespit etmeyi bilir.
- Özel eğitim öğrencisinin özelliklerine de uygun ders desenleme ve uygulamasını gerçekleştirmesindeki kritik noktaları bilir.
- Sınıf içerisinde gelişimi ve öğrenmeyi destekleyebilme yollarını bilir.
- Farklı eğitim ortamlarına uygun uygulamalar geliştirir.
- Özel eğitim hizmeti alan öğrencilerin eğitimi ile ilgili tüm bireyleri nasıl eğitim içerisine dahil edebileceğini bilir.
- Özel eğitim öğrencisinin bireysel özellikleri ve ihtiyaçlarını belirleyecek değerlendirme gerçekleştirir.
- Değerlendirme bilgilerinden de faydalanarak uygulama planı geliştirir ve uygular.
- Aileleri, bireyleri ve toplumun görüş ve tutumlarını etkileyebilecek planlamaları uygular.
- Farklı öğretim ortamları için geliştirdiği planları uygular.
- Özel eğitim öğrencilerinin sosyal uyumunu arttıracak çalışmalar planlar ve uygular.
- Sınıf ortamında engelli öğrenciler için yapılabilecek düzenlemeleri planlar ve uygular.
- Derslerde verilen uygulama temelli ödevleri bağımsız biçimde ya da sınırlı rehberlikle tamamlar.
- Ödevlerini tamamlamak için sınıfından akranlarla ve problemle ilgili diğer profesyonellerle işbirliği içinde probleme çözüm geliştirir.
- Öğretmen adayı gelişmesi gerektiğini düşündüğü konularla ilgili bağımsız araştırma yapar.
- Öğretmen adayı öğretmenlik mesleğinin dinamik bir süreç olduğunu kabul eder, geçirdiği değişime uygun kendini geliştirmek için kaynaklara gitmete çalışır.
- Sorunlarla ilgili çözümleri problem süreci içerisindeki diğer bireylerle paylaşır.
- Yabancı kaynaklar ve meslekdaşları ile sorunlar üzerine iletişim kurabilir.
- İçinde yaşadığı toplumun değerlerini her türlü çalışmasında dikkate alır.
- Evrensel değerleri her türlü çalışmasında dikkate alır.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
- Özel eğitimin temel ilkelerini tanımlar ve savunur.
- Aileleri, bireyleri ve toplumun görüş ve tutumlarını etkileyebilecek planlamaları uygular.
- Ödevlerini tamamlamak için sınıfından akranlarla ve problemle ilgili diğer profesyonellerle işbirliği içinde probleme çözüm geliştirir.
- Öğretmen adayı gelişmesi gerektiğini düşündüğü konularla ilgili bağımsız araştırma yapar.
- Öğretmen adayı öğretmenlik mesleğinin dinamik bir süreç olduğunu kabul eder, geçirdiği değişime uygun kendini geliştirmek için kaynaklara gitmete çalışır.
- Sorunlarla ilgili çözümleri problem süreci içerisindeki diğer bireylerle paylaşır.
- Yabancı kaynaklar ve meslekdaşları ile sorunlar üzerine iletişim kurabilir.
- İçinde yaşadığı toplumun değerlerini her türlü çalışmasında dikkate alır.
- Evrensel değerleri her türlü çalışmasında dikkate alır.
Alana Özgü Yetkinlik
- Özel eğitim öğrencisinin bireysel özelliklerini tespit etmeyi bilir.
- Özel eğitim öğrencisinin özelliklerine de uygun ders desenleme ve uygulamasını gerçekleştirmesindeki kritik noktaları bilir.
- Sınıf içerisinde gelişimi ve öğrenmeyi destekleyebilme yollarını bilir.
- Farklı eğitim ortamlarına uygun uygulamalar geliştirir.
- Özel eğitim hizmeti alan öğrencilerin eğitimi ile ilgili tüm bireyleri nasıl eğitim içerisine dahil edebileceğini bilir.
- Özel eğitim öğrencisinin bireysel özellikleri ve ihtiyaçlarını belirleyecek değerlendirme gerçekleştirir.
- Değerlendirme bilgilerinden de faydalanarak uygulama planı geliştirir ve uygular.
- Aileleri, bireyleri ve toplumun görüş ve tutumlarını etkileyebilecek planlamaları uygular.
- Farklı öğretim ortamları için geliştirdiği planları uygular.
- Özel eğitim öğrencilerinin sosyal uyumunu arttıracak çalışmalar planlar ve uygular.
- Sınıf ortamında engelli öğrenciler için yapılabilecek düzenlemeleri planlar ve uygular.
- Derslerde verilen uygulama temelli ödevleri bağımsız biçimde ya da sınırlı rehberlikle tamamlar.
- Ödevlerini tamamlamak için sınıfından akranlarla ve problemle ilgili diğer profesyonellerle işbirliği içinde probleme çözüm geliştirir.
- Öğretmen adayı gelişmesi gerektiğini düşündüğü konularla ilgili bağımsız araştırma yapar.
- Öğretmen adayı öğretmenlik mesleğinin dinamik bir süreç olduğunu kabul eder, geçirdiği değişime uygun kendini geliştirmek için kaynaklara gitmete çalışır.
- Sorunlarla ilgili çözümleri problem süreci içerisindeki diğer bireylerle paylaşır.
- Yabancı kaynaklar ve meslekdaşları ile sorunlar üzerine iletişim kurabilir.
- İçinde yaşadığı toplumun değerlerini her türlü çalışmasında dikkate alır.
- Evrensel değerleri her türlü çalışmasında dikkate alır.