GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GASTRONOMİDE GIDA KATKI MADDELERİ/5950026
Dersin Adı: GASTRONOMİDE GIDA KATKI MADDELERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Aybuke CEYHUN SEZGİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/aybukeelif
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aybukeelif@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Gıda üretiminde kullanılan katkı maddelerinin işlevliği hakkında bilgi sahibi olmak
Katkı maddelerinin sağlık açısından etkileri hakkında bilgi sahibi olmak
Kullanımına izin verilen katkı limitleri hakkında bilgi sahibi olmak






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Gıda katkı maddelerinin sınıflandırılması ve kodlandırılması
2. Hafta  Toksikolojik simgeler: NOEL, ADI, LD50, GRAS vb.
3. Hafta  Ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler
4. Hafta  Raf ömrünü uzatan katkılar: Antimikrobiyal maddeler
5. Hafta  Raf ömrünü uzatan katkılar: Antioksidanlar
6. Hafta  Duyusal özellikleri iyileştiren katkılar: Gıda boyaları
7. Hafta  Arasınav
8. Hafta  Duyusal özellikleri iyileştiren katkılar: Gıda aromaları ve lezzet arttırıcılar
9. Hafta  Duyusal özellikleri iyileştiren katkılar: Emülgatörler ve kıvam vericiler
10. Hafta  Beslenme değerini iyileştiren katkılar: Düşük kalorili gıda katkıları-şeker ikameleri
11. Hafta  Beslenme değerini iyileştiren katkılar: Yağ ikameleri
12. Hafta  Sağlık beyanı gerektiren katkılar: Vitaminler, mineraller, omega3 yağ asitleri, probiyotik ve prebiyotikler
13. Hafta  Ögrenci ödev sunumları
14. Hafta  Ögrenci ödev sunumları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Gıda katkı Maddeleri- Songül Çakmakçı, Atatürk Üniversitesi Yayınları Ders notları Gıda Katkı Maddeleri- Tomris Altuğ, Sidas Medya
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
10
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
10
20
 Materyal tasarlama, uygulama
2
8
16
 Rapor hazırlama
2
8
16
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
2
8
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
8
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
8
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
178
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.X
2
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.X
3
İleri düzeyde farklı araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin bilgiye sahiptir.X
4
Bireysel olarak İleri düzeyde araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak yeni bilgiler üretebilme becerisine, yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.X
5
Kültürel değerleri bilimsel olarak sunabilir.X
6
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında sorun ve gereksinimler temelinde yeni üretim modelleri geliştirebilme becerisine sahiptir, alana yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı geliştirir.X
7
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri hizmet verdiği insanlar ve toplum yararına kullanır.X
8
Bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanına uygular; özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.X
9
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.X
10
Yiyecek içecek sektörüne yönelik danışmanlık hizmeti verir, proje tasarlar, yazar ve yönetir.X
11
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar; analiz ve sentez yapar.X
12
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki diğer disiplinler ile çalışabilme deneyimine sahiptirX
13
Bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayarak, özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir ve alandaki ilerlemeye katkıda bulunur.X
14
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ve yakın disiplinler ile ilgili bilimsel çalışma yaparak ve yayımlayarak alandaki bilginin sınırlarını genişletir.X
15
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.X
16
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek mesleki/akademik ortamlarda aktarır.X
17
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.X
18
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.X
19
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.X
20
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.X