GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GASTRONOMİNİN FELSEFESİ VE KÜLTÜREL TEMELLERİ/4950012
Dersin Adı: GASTRONOMİNİN FELSEFESİ VE KÜLTÜREL TEMELLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Mustafa Aksoy
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/maksoy
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  maksoy@gazi.edu.tr,
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Felsefenin doğuşunu ve anlamını kavrar,
Felsefe akımları hakkında bilgilenir,
Gastronomi, beslenme, tabiat, kültür, maneviyat, estetik ve sanat konularında bilgilenir,
Gıda ve felsefe arasındaki ilişkiyi kavrar
Modern beslenme akımları hakkında bilgilenir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Felsefe doğuşu ve anlamı
2. Hafta  Felsefe Akımları
3. Hafta  Kavram olarak Gastronomi
4. Hafta  Gastronomi ve beslenme, gastronomi ve tabiat
5. Hafta  Gastronomi, lezzet ve kültür
6. Hafta  Gastronomi ve maneviyat
7. Hafta  Gastronomide estetik ve sanat
8. Hafta  Gastronomi ve modern akımlar-Fast Food akımı, Slow Food akımı
9. Hafta  Raw food akımı
10. Hafta  Freegan akımı
11. Hafta  Vejetaryen akımı
12. Hafta  Vegan akımı
13. Hafta  Ayur-Veda felsefesi
14. Hafta  Gıda Korkusu
15. Hafta  Gelecekte Gastronomi
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Kaplan,David M., “The Philosophy of Food”, University of California Press, 2012 2. Telfer, Elizabeth, “Food for Thought: Philosophy and Food”, Routledge, 1996 3. Pence, Gregory E., “The Ethics of Food: A Reader fort he 21st century”, Roeman&Littlefield Publishers Inc, 2002 4. Formis, Barbara, “Eating As An Aesthetic Experience”, 5. Shösler, H., de Boer, J., Boersema, J.J., Fostering more sustainable food choices: Can Self-Determination Theory help? http://dx.doi.org/10.1016/j.foodqual.2014.01.008, Food Quality and Preference 35 (2014) 59–69 6. Koczanowicz, D., Somaesthetics And The Art Of Eating, Value Inquiry Book Series, Temmuz 2014 http://web.b.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=2&sid=b62f6f7c-635a-4805-90e8-409bea8c5a39%40sessionmgr115&hid=116 7. Ekinci, M. B., The Cittaslow philosophy in the context of sustainable tourism development; the case of Turkey, http://dx.doi.org/10.1016/j.tourman.2013.08.013, Tourism Management 41 (2014) 178e189 8. Pollan, Micheal,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
8
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
8
16
 Materyal tasarlama, uygulama
2
8
16
 Rapor hazırlama
2
8
16
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
2
8
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
8
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
8
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
176
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.X
2
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.X
3
İleri düzeyde farklı araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin bilgiye sahiptir.X
4
Bireysel olarak İleri düzeyde araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak yeni bilgiler üretebilme becerisine, yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.X
5
Kültürel değerleri bilimsel olarak sunabilir.X
6
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında sorun ve gereksinimler temelinde yeni üretim modelleri geliştirebilme becerisine sahiptir, alana yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı geliştirir.X
7
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri hizmet verdiği insanlar ve toplum yararına kullanır.X
8
Bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanına uygular; özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.X
9
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.X
10
Yiyecek içecek sektörüne yönelik danışmanlık hizmeti verir, proje tasarlar, yazar ve yönetir.X
11
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar; analiz ve sentez yapar.X
12
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki diğer disiplinler ile çalışabilme deneyimine sahiptirX
13
Bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayarak, özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir ve alandaki ilerlemeye katkıda bulunur.X
14
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ve yakın disiplinler ile ilgili bilimsel çalışma yaparak ve yayımlayarak alandaki bilginin sınırlarını genişletir.X
15
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.X
16
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek mesleki/akademik ortamlarda aktarır.X
17
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.X
18
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.X
19
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.X
20
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.X