GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Nükleer Kimya Öğretimi/4430038
Dersin Adı: Nükleer Kimya Öğretimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenciler: radyasyon ve radyoaktivite kavramları, nükleer santraller ve radyasyonun canlılara etkisi ve riskleri ile ilgili kendi görüşlerinin farkın
Radyasyon ve madde ile etkileşimi, radyasyonun tespiti ve ölçümü, nükleer reaksiyonların deneysel doğasını anlar, önemini kavrar.
Nükleer kimya ve kavramlarının öğretimi için pedogojik içerik bilgisini geliştirir, nükleer kimya ile ilgili konuları ders planlarında kullanır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Nükleer Kimya nedir? ve öğretimi ile ilgili pedogojik kavramlar.
2. Hafta  Radyasyon ve radyoaktivite nedir? ve bu kavramların yaşantımızdaki önemi.
3. Hafta  Radyasyon kaynakları, radyoaktif bozunma türleri ve özellikleri.
4. Hafta  Radyasyon öğretimi ile ilgili gözlem, çıkarım ve pedogojik kavramlar.
5. Hafta  Nükleer tepkimeler, öğretimi ve bilgisayar destekli animasyonlar ile öğretilmesi.
6. Hafta  Radyasyonun tespiti , ölçümü ve önemi.
7. Hafta  Nükleer santraller ve nükleer reaksiyonlar, ve bu bilgilerin öğretimi için pedogojik kavramlar
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Radyasyonun madde ile etkileşimi, önemi ve öğretimi.
10. Hafta  Radyasyonun canlılara etkisi ve öğretimi ile ilgili pedogojik kavramlar ve animasyonlar.
11. Hafta  Radyasyon doz birimleri, risk hesaplamaları ve öğretimi.
12. Hafta  Nükleer santraller, yararları, öğrencilerin kendi görüşlerinin farkında olması ve derinleştirilmesi.
13. Hafta  Risk değerlendirme hesaplamaları ve öğretimi.
14. Hafta  Türkiye Atom Enerji Kurumu’na bilimsel gezi.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
14
3
42
 Sunu hazırlama
14
2
28
 Sunum
10
2
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
1
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
10
1
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Maddenin yapısı ve değişimi ile ilgili olguları açıklamada kullanılan teori, kanun ve prensipleri karşılaştırarak en uygununu belirler.X
2
Kimya disiplininde kavram öğreniminin doğasını ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri irdeler.X
3
Kimya öğretiminde kullanılan yeni yaklaşım, strateji, yöntem veya teknikleri inceler ve kendi çalışmasına uygular.X
4
Ulusal ve uluslararası alan yazını takip ederek öğrenilmesi zor kimya kavramlarının öğretimi için yeni bir model, yöntem, teknik ya da materyal önerir.X
5
Kimya kavramlarının öğretiminde karşılaşılan sorunlara önerdiği çözümü nitel ve/veya nicel araştırma yöntemlerini kullanarak test eder.X
6
Kimya kavramları ile ilgili kavram yanılgılarını ve bu kavram yanılgılarının nedenleri araştırır.X
7
Kimya eğitimi ile ilgili araştırmalarda elde edilen nitel ve nicel verileri analiz ederek raporlaştırır.X
8
Kimya eğitimiyle ilgili ulusal ve uluslararası projeleri araştırarak uygun olanlara gönüllü olarak katılır.X
9
Kimya eğitimi alanında araştırma yapan kişilerle iletişime geçerek ortak proje yürütür.X
10
Kimya eğitimi ile ilgili ulusal ve uluslararası alan yazındaki kitap, makale ve tezleri takip eder; öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenmesini yönlendirir.X
11
Yaptığı araştırma sonuçlarını bilgisayar programları kullanarak kimya eğitimi ile ilgili seminer, sempozyum ya da panelde sunar.X
12
Yaptığı araştırma sonuçlarını ana dili dışındaki bir dilde raporlaştırarak makale haline getirirX
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahiptir.X
14
Kimya eğitimi alanında sosyal sorumluluk projeleri yürüterek toplumu bilgilendirir.X
15
Kimya eğitimine yönelik strateji, politika ve uygulama planlarını irdeler ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.X
16
Kimya ve bilimle ilgili toplumda farkındalık geliştirilmesinin önemini anlayarak bu amaçla yürütülen faaliyetlere katılır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. İbrahim USLU)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://gazi.academia.edu/ibrahimUSLU)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (profibrahimuslu@gmail.com)