GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal, Olgusal |
- Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular. |
- Eğitim programını değerlendirir. |
- Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir. |
- Araştırma, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. |
- Araştırma planlar, yorumlar ve sonuçlarını aktarır. |
- Öğretmenlikte kendini yeniler ve geliştirir. |
BECERİLER |
Bilişsel, Uygulamalı |
- Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular. |
- Materyal seçer, kullanır ve hazırlar. |
- - Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır. |
- Ailelerle iletişim kurar ve aile katılımı sağlar. |
- Aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır. |
- Eğitim programını değerlendirir. |
- Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir. |
- Etkili iletişim becerileri geliştirir. |
- Araştırma, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. |
- Estetik anlayışı ve seçicilik becerilerini geliştirir. |
- Araştırma planlar, yorumlar ve sonuçlarını aktarır. |
- - Erken çocukluk alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. |
- Mesleki etkinlik ve organizasyonlara katılır. |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar. |
- Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamları düzenler. |
- Materyal seçer, kullanır ve hazırlar. |
- Aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır. |
- Estetik anlayışı ve seçicilik becerilerini geliştirir. |
- Mesleki etkinlik ve organizasyonlara katılır. |
Öğrenme Yetkinliği |
- Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular. |
- Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar. |
- Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamları düzenler. |
- Materyal seçer, kullanır ve hazırlar. |
- - Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır. |
- Bireysel farklılıkları dikkate alarak eğitim faaliyetlerini yürütür. |
- Bilgiye hızlı ve doğru ulaşmayı sağlayan teknolojik gelişmeleri takip eder ve tanır. |
- - Erken çocukluk alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. |
- Öğretmenlikte kendini yeniler ve geliştirir. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular. |
- Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar. |
- Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamları düzenler. |
- Materyal seçer, kullanır ve hazırlar. |
- - Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır. |
- Bireysel farklılıkları dikkate alarak eğitim faaliyetlerini yürütür. |
- Ailelerle iletişim kurar ve aile katılımı sağlar. |
- Aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır. |
- Etkili iletişim becerileri geliştirir. |
- Bilgiye hızlı ve doğru ulaşmayı sağlayan teknolojik gelişmeleri takip eder ve tanır. |
- Araştırma, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. |
- Bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olur. |
- - Erken çocukluk alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. |
- Türkçeyi etkili, doğru ve etkili kullanır. |
- Mesleki etkinlik ve organizasyonlara katılır. |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular. |
- Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar. |
- Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamları düzenler. |
- Materyal seçer, kullanır ve hazırlar. |
- - Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır. |
- Bireysel farklılıkları dikkate alarak eğitim faaliyetlerini yürütür. |
- Eğitim programını değerlendirir. |
- Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir. |
- Bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olur. |
- Araştırma planlar, yorumlar ve sonuçlarını aktarır. |