GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Görme Engellilerde Erken Çocukluk Dönemi Eğitimi(A.E)/1830223
Dersin Adı: Görme Engellilerde Erken Çocukluk Dönemi Eğitimi(A.E)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Selda Özdemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  w3.gazi.edu.tr/~seldaozdemir/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  seldaozdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu ders ile öğrenciler erken müdahale tekniklerini uygulamada yeterliliğe ulaşacak ve farklı öğretim yöntem ve stratejilerini uygulayabileceklerdir.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Erken çocuklukta özel eğitim, erken müdahale ve erken müdahale yaklaşımları
2. Hafta  Erken müdahalede aile eğitimi yaklaşımları ve uygulamaları
3. Hafta  Erken çocukluk döneminde değerlendirme yöntem ve teknikleri
4. Hafta  Erken müdahale programı geliştirme
5. Hafta  Davranışçı Teori ve Davranışçı Teori’nin güncel uygulamaları,
6. Hafta  Sosyal Öğrenme Teorisi ve Sosyal Öğrenme Teorisi’nin güncel uygulamaları
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Erken çocukluk döneminde kavram gelişimi ve kavram gelişimini destekleyici stratejiler,
9. Hafta  Erken çocukluk döneminde sosyal ve duygusal gelişimi destekleme,
10. Hafta  Erken çocukluk döneminde sosyal ve duygusal gelişimi destekleme,
11. Hafta  Erken çocukluk döneminde olumlu davranışsal destek
12. Hafta  Erken çocukluk döneminde görsel destekler
13. Hafta  Zihin Kuramı
14. Hafta  Sosyal Öyküler sağaltımı
15. Hafta  Sosyal Öyküler sağaltımı
16. Hafta  Sosyal Öyküler sağaltımı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Erken Çocukluk Dönemi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
2
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
10
1
10
 Rapor hazırlama
12
3
36
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
194
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme engelli ve/veya özel gereksinimi olan bireylerin erken çocukluk dönemi eğitimine yönelik bilgileri analiz edebilme,X
2
Ağır ve çoklu yetersizliği olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklayabilme,X
3
Az gören bireylerde işlevsel görme değerlendirmesini açıklayabilme ve uygulayabilme,X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimi olan bireylerin yaşamlarını kolaylaştırıcı destekleyici teknolojiler bilgilerini açıklayabilme ve kullanabilme,
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimi olan bireylerin akademik ve gelişim alanlarında yaşam boyu kullanılacak yöntem ve teknikler bilgisine sahip olma,X
6
Görme engelli ve/veya özel gereksinimi olan bireyler için materyal geliştirebilmeX
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimi olan bireyler için öğretim programları ve materyallerini grup ve bireysel öğretim ortamlarında bireyselleştirebilme,X
8
Görme engelli ve/veya özel gereksinimi olan bireylere ve eğitimlerine yönelik bilimsel araştırmalar planlayabilme, uygulayabilme ve raporlaştırma,X
9
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirebilmeX
10
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme,X