GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Eğitime Giriş/EB101
Dersin Adı: Eğitime Giriş
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Dersin amaçlarını kavrar.
Bir meslek olarak öğretmenliği ve önemini kavrar.
Öğretmenlik mesleğinin temel özelliklerini ve ilkelerini kavrar.
Okul ve sınıf ortamlarında öğretmenlik mesleğini tanılar.
Türkiye’de öğretmenlik mesleğini kazandırmanın tarihi gelişimini bilir.
Eğitim-sosyoloji ilişkisini kavrayarak, eğitimin sosyal temellerini bilir.
Eğitim-psikoloji ilişkisini kavrayarak, eğitimin psikolojik temellerini bilir.
Eğitim ekonomi ilişkisini kavrayarak, eğitimin ekonomik temellerini bilir. Türk eğitim sisteminin genel yapısı, amaçları ve ilkeleri hakkında bilgi
Eğitim felsefe ve tarih ilişkisini kavrayarak, eğitimin felsefi ve tarihi temellerini bilir.
Türk eğitim sisteminin genel yapısı, amaçları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin amacı, kapsamı ve bir meslek olarak öğretmenlik
2. Hafta  Öğretmenlik mesleğinin temel özellikleri
3. Hafta  Öğretmenlik mesleğinin temel ilkeleri
4. Hafta  Okul ve sınıf ortamlarında öğretmenlik mesleği
5. Hafta  Türkiye’de öğretmenlik mesleği kazandırmanın tarihi gelişimi
6. Hafta  Eğitimin sosyal temelleri
7. Hafta  Eğitimin psikolojik temelleri
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Eğitimin ekonomik temelleri
10. Hafta  Eğitimin felsefi temelleri
11. Hafta  Eğitimin tarihi temelleri
12. Hafta  Türk eğitim sistemi
13. Hafta  Türk eğitim sistemi
14. Hafta  Değerlendirme
15. Hafta  Değerlendirme
16. Hafta  Değerlendirme
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
2
30
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
70
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular.
2
Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar.X
3
Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamları düzenler.X
4
Materyal seçer, kullanır ve hazırlar.X
5
- Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır.
6
Bireysel farklılıkları dikkate alarak eğitim faaliyetlerini yürütür.X
7
Ailelerle iletişim kurar ve aile katılımı sağlar.
8
Aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır.X
9
Eğitim programını değerlendirir.X
10
Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir.
11
Etkili iletişim becerileri geliştirir.X
12
Bilgiye hızlı ve doğru ulaşmayı sağlayan teknolojik gelişmeleri takip eder ve tanır.X
13
Araştırma, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.X
14
Estetik anlayışı ve seçicilik becerilerini geliştirir.X
15
Bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olur.X
16
Araştırma planlar, yorumlar ve sonuçlarını aktarır.X
17
- Erken çocukluk alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
18
Türkçeyi etkili, doğru ve etkili kullanır.X
19
Öğretmenlikte kendini yeniler ve geliştirir.X
20
Mesleki etkinlik ve organizasyonlara katılır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Öğr. Üyesi İlhan AKAR , Dr. Öğr. Üyesi Vahit BADEMCİ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ilakar@gazi.edu.tr , bademci@gazi.edu.tr.)