GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL BİLİMLERDE GİRİŞİMCİLİK/KİM 4001
Dersin Adı: TEMEL BİLİMLERDE GİRİŞİMCİLİK
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Girişimcilik eğitimi ile kazanacakları tecrübe sayesinde mesleki atılımlar için cesaret kazanma
Devlet desteğini ayrı bir eğitime gerek kalmadan bu eğitim ile sağlamak ve sertifika almak

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama – Alıştırma, Seminerler
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Girişimcilik özelliklerinin sınanması fikri geliştirilmesi ve farklılık kazanması uygulanabilirlik analizi girişimcilerin pazarlama ve yönetim
2. Hafta  Girişimcilik özelliklerinin sınanması ve yaratıcılık egzersizleri insan kaynakları yönetimi girişimciler için finans kültür ve plan
3. Hafta  İş planı kavrama ve öğeleri (Pazar araştırma, pazarlama planı, üretim planı, yönetim planı, finansal plan)
4. Hafta  İş planı kavrama ve öğeleri (Pazar araştırma, pazarlama planı, üretim planı, yönetim planı, finansal plan)
5. Hafta  İş planı kavrama ve öğeleri (Pazar araştırma, pazarlama planı, üretim planı, yönetim planı, finansal plan)
6. Hafta  İş planı öğelerinin pekiştirilmesine yönelik atölye çalışmaları(Pazar araştırması, pazarlama planı , üretim planı, yönetim planı finansal plan
7. Hafta  İş planı öğelerinin pekiştirilmesine yönelik atölye çalışmaları(Pazar araştırması, pazarlama planı , üretim planı, yönetim planı finansal plan
8. Hafta  Oluşturulan girişimcilik örneklerinin değerlendirilmesi
9. Hafta  İş planının yazılması ve sunumunda dikkat edilecek hususlar
10. Hafta  İş planının yazılması ve sunumunda dikkat edilecek hususlar
11. Hafta  Kamuda girişimcilik desteğinin araştırılması ve tanıtılması
12. Hafta  Fen bilimlerinde iyi girişimcilik örnekleri
13. Hafta  Fen bilimlerinde iyi girişimcilik örnekleri
14. Hafta  Oluşturulan girişimcilik örneklerinin değerlendirilmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
40
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
9
3
27
 Sunum
9
1
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
70
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimyanın teori ve uygulamalarında temel kavramları kazanabilme ve gerekli bağlantıları kurabilmeX
2
Temel ve uygulamalı alanlardaki farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini kimyada kullanabilme.X
3
Kimya ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problem çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak problem çözme.X
4
Kimya literatürünü takip edip kullanabilme ve kazanmış olduğu bilgi ve becerilerini sözlü ya da yazılı olarak aktarabilme.X
5
Gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişimine yönelik faaliyet ve projelerde aktif çalışma becerisi kazanma ve bu süreçte ortaya çıkabilecek durumlarda sorumluluk alabilme.X
6
Evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik ve mesleki sorumluluk bilincinde bireyler olabilme.X
7
Bireyin veya toplumun ihtiyaçlarını sağlamak için, ulusal ve uluslar arası sorunlara kimya yönünden çözüm arayabilme.X
8
Kimyasal teknolojiyi, eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme.X
9
Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.X
10
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullabilmekX
11
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.X
12
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmekX
13
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Elif LOĞOĞLU)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (logoglu@gazi.edu.tr )