GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KATILARIN OPTİK ÖZELLİKLERİ/FİZ430
Dersin Adı: KATILARIN OPTİK ÖZELLİKLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Hatice Hilal KURT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/hkurt
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hkurt@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Optiksel süreçlerin sınıflandırılması
dielektrikler, Optiksel materyaller, maddenin ışığı yansıtması, maddenin ışığı soğurması, ışığın soğurma spektrumu,
Lazerler, Eksitonlar, lüminesans, madde içi fotoiletkenlik, katkıların (safsızlık) fotoiletkenliği, , x-ışınları,
Kızılötesi ışınlar ve kızılötesi görüntüleme,
polarizasyon (kutuplanma), Kutuplanmanın çeşitleri, Kutuplanma katsayılarının ac elektrik alanın frekansına göre değişimi,
nonlineer optik, birifrenge (çift kırılma), Kompleks kırılma indisi, Pokel etkisi, Kerr etkisi, Rayleigh, stokes ve Anti stokes saçılmaları



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Işığın yapısı, kutuplanma, girişim, kırınım
2. Hafta   Işık Madde etkileşimi
3. Hafta  x- ışınlarının oluşumu, sürekli ve karakteristik spektrumlar
4. Hafta   x-ışınlarının madde ile etkileşimi
5. Hafta  Kızılötesi ışınlar, Kızılötesi görüntüleme, Kızılötesi görüntülemenin sivil ve askeri sistemlerde uygulamaları Infrared radiation,
6. Hafta  Luminesans, fotoluminesans, katodoluminesans, elektroluminesans
7. Hafta  Çiftkırılma, optik aktiflik, elektro-optik etki, Pockel etkisi, Kerr etkisi, akusto-optik etki, lineer olmayan optik
8. Hafta   Fotoiletkenlik, bantlar arası geçişler, soğurma spektrumları. .
9. Hafta   Lazerler ve lazer uygulamaları Lasers and applications
10. Hafta   Dielektrikler
11. Hafta   Polarizasyon ve polarizasyon çeşitleri
12. Hafta  Polarizayon katsayısının frekansa göre değişimi ve bu değişime göre maddelerin sınıflandırılması
13. Hafta   Eksitonlar ve eksitonların maddenin soğurma spektrumuna etkileri
14. Hafta  Rayleigh, stokes ve Anti stokes saçılmaları.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Kittel, Introduction to Solid State Physics (7th Edition, Wiley, 1996) • Burns, Solid State Physics (Academic Press, 1985)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
   STAJ / UYGULAMA
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
6
72
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
1
5
5
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
5
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
97
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilme.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilme.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilme.X
4
Fizik yasaları ile canlı sistemlerin analizini yapabilme.X
5
Matematik, Kimya ve Biyoloji temel bilimleri ile iletişim kurabilme.X
6
Fizik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilme.X
7
Fizik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilme.X
8
Doğa olaylarının anlaşılmasını sağlayacak teknolojinin gelişimini sağlayabilme.X
9
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilme.X
10
Nükleer Tıp, Sağlık Fiziği ve Medikal Fizik alanındaki gelişmelere katkı sağlayabilme.X
11
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilme.X
12
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilme.X
13
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilme.X