GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TIPTA KARAR VERME, ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME/5131309
Dersin Adı: TIPTA KARAR VERME, ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  YARD.DOÇ.DR. UMUT ARIÖZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/umut.arioz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  umut.arioz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tıpta Karar Vermenin Temel Araçlarını listeleyebilme Ayırıcı Tanıyı açıklayabilme
Umulan Değer (Expected Value) Karar Vermeyi kavrayabilme Tıbbi Karar Vermede Risk, Hastanın Tercihleri ve Yaşam Kalitesini kavrayabilme
Tıbbi Kararda Maliyet-Etkinlik ve Maliyet-Fayda Analizini açıklayabilme
Ölçmenin Temelleri ve Güvenilir Ölçümü kavrayabilme
Ölçme Tekniği Geliştirme Metotlarını listeleyebilme
Değerlendirme Metotlarını açıklayabilme
Nesnelci (Objectivist) Değerlendirme Metotlarını kavrayabilme
Öznelci (Subjectivist) Değerlendirme Metotlarını kavrayabilme
Klinik Bilgi Sistemlerinin Ölçme ve Değerlendirilmesini kavrayabilme
Ölçme ve Değerlendirme Çalışmalarında Etik konusunu kavrayabilme
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Uzaktan Eğitim
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tıpta Karar Vermenin Temel Araçları
2. Hafta  Ayırıcı Tanı
3. Hafta  Umulan Değer (Expected Value) Karar Verme
4. Hafta  Tıbbi Karar Vermede Risk, Hastanın Tercihleri ve Yaşam Kalitesi
5. Hafta  Tıbbi Kararda Maliyet-Etkinlik ve Maliyet-Fayda Analizi
6. Hafta  Ölçmenin Temelleri ve Güvenilir Ölçüm
7. Hafta  Ölçme Tekniği Geliştirme Metotları
8. Hafta  Değerlendirme Metotlarına Giriş
9. Hafta  Nesnelci (Objectivist) Değerlendirme Metotları
10. Hafta  Öznelci (Subjectivist) Değerlendirme Metotları
11. Hafta  Klinik Bilgi Sistemlerinin Ölçme ve Değerlendirilmesi
12. Hafta  Ölçme ve Değerlendirme Çalışmalarında Etik: Hazırlık, Raporlama, Hakemlik
13. Hafta  Ölçme ve Değerlendirme Çalışmalarında Etik: Hazırlık, Raporlama, HakemlikFinal
14. Hafta  Final
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Biyomedikal Bilişim – Sağlık Hizmetleri ve Biyotıpta Bilgisayar Uygulamaları, Edward H. Shortlife, James J. Cimino, Bilişim Enstitüsü Çeviri 2008. Medical Decision Making, Harold C. Sox, Marshal A. Blau, Keith I. Marton, Butterwoths 1988. Medical Decision Making, A Health Economic Primer, Stefan Felder, Thomas Mayrhofer, Springer 2011. Evaluation Methods in Medical Informatics, Charles P. Friedman & Jeremy C. Wyatt, Springer 1997 Handbook of Evaluation Methods for Health Informatics, Jytte Brender McNair, Academic Press, 2006
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
2
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
30
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
70
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
5
70
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
14
4
56
 Sunu hazırlama
3
4
12
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
191
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
-Lisans derecesi yeterliklerine dayalı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirirX
2
-Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrarX
3
-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanırX
4
-Alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluştururX
5
-Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümlerX
6
-Alanındaki bir sorunu tanımlayabilirX
7
-Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilirX
8
- Sorunları çözebilirX
9
-Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilirX
10
-Uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilirX