GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KURAMSAL OYUN ANALİZİ/5321331
Dersin Adı: KURAMSAL OYUN ANALİZİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Dr. Yavuz İNAL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yavuz.inal@tubitak.gov.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilgisayar oyunlarının tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak,
Bilgisayar oyunlarının teorik, sosyal ve kültürel temelleri ile ilgili alan bilgisi edinmek,
Bilgisayar oyunlarında ideolojik, felsefi ve şiddet ile ilgili analiz yapabilmek,
Oyunlar yoluyla öğrenme ortamları sağlayabilecek bilgi birikimi edinmek,
Bilgisayar oyunlarının tasarımına yönelik teknik bilgi sahibi olmak.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin Tanıtımı, Sunum Haftaları ve Proje Hakkında Bilgilendirme,
2. Hafta  Oyunların Tarihsel Gelişimi,
3. Hafta  Oyunlarda Temel Kavramlar,
4. Hafta  Oyunlarda Kültür Kavramı,
5. Hafta  Oyunlarda Psikolojik Faktörler ve Bağımlılık,
6. Hafta  Oyunlarda İdeolojik ve Felsefi Yaklaşımlar,
7. Hafta  Oyunlarda Şiddet Olgusu,
8. Hafta  Online Oyunlar ve Sosyal Etkileşim,
9. Hafta  Oyunlarla Öğrenme,
10. Hafta  Oyunda İnsan-Bilgisayar Etkileşimi,
11. Hafta  Oyun Tasarımında Temel İlkeler,
12. Hafta  Oyun Tasarım Yöntemleri,
13. Hafta  Oyunlarda Kullanılabilirlik,
14. Hafta  Oyunlaştırma,
15. Hafta  Final Haftası (Final Sınavı),
16. Hafta  Final Haftası.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Yilmaz, E., Cagiltay, K. (2005). History of Digital Games in Turkey. Authors & Digital Games Research association DIGRA. Overmars, M. (2012). A Brief History of Computer Games. Rabin, S. (2010). A Brief History of Video Games. Introduction to Game Development. Charles River Media Inc. Crawford, C. (2000).The Art of Computer Game Design. Washington State University. Juul, J. (2000). What Computer Games can and can’t do? Digital Arts and Culture conference, Bergen. Huizinga, J. (1955). Homo Ludens A Study of the Play-Element in Culture. Beacon Press. Boston, USA. And, M. (2012). Oyun ve Bügü. Csikszentmihalyi, M (1990). Flow: The Psychology of Optimal Experience. Harper Perennial, London. Malone, T. & Lepper (1987). Making Learning Fun: A Taxonomy of Intrinsic Motivations for Learning. Inal, Y. & Kiraz, E. (2008). Bilgisayar Oyunları İdeoloji İçerir mi? Eğitsel ve Ticari Oyunlara Bakış. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(3), 523-544. Squire, K. (2006). Games as Ideological World
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
26
 Uygulama
1
40
 Projeler
1
24
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
3
42
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilişim Sistemleri alanıyla ilişkili durum(lar)da/bağlamda derinlemesine çalışma ve BS ile ilişkili alanlarda anladığını ifade etmeX
2
Proje vasıtasıyla güncel problemler ve/veya yeni kavrayışlar konusunda önemli bilinç geliştirmeX
3
Çeşitli içerikteki (sosyal ve organizasyonel) bilişim sistemlerini bir dizi uygun yaklaşımlar ve yöntemleri kullanarak analiz etmeX
4
BS’ne katkı sağlayan (BS stratejisi, organizasyon davranışı ve sistem görüşü gibi) bir dizi akademik disiplinden ve içeriğin etki alanından kaynaklanan kavramları anlama ve entegre etmeX
5
BS yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönlerini ciddi olarak değerlendirme ve başarısızlığa götürmesi olası durumları ön görme yeteneğiX
6
Kanıtları/argümanları formüle etme ve deneme, zayıflıkları ve karşı argümanları belirleme. Yapılan işi değerlendirme ve üzerinde derinlemesine düşünmeX
7
Bir araştırma projesi bağlamında BS’ne uygun yöntemleri tanıma ve uygulamaX
8
Uygulamadaki yöntemlerin ve kavramların kullanımını açık bir şekilde ifade etme ve göstermeX
9
Problemlere çözümler geliştirme ve seçenekleri kıyaslamaX
10
Orijinal olarak düşünme ve çalışma yeteneğini gösterme, bilginin değeri hakkında kendi muhakemesini/değerlendirmesini yapabilmeX
11
Karmaşık ve ön görülemeyen durumlarda karar verebilmeX
12
BS performansını iyileştirmek için en iyi uygulama çözümlerini belirlemek amacıyla sorunları tanımlayarak ve analiz ederek problemleri çözmeX
13
Uygun yazılı ve grafiksel sunumları kullanarak etkin olarak haberleşme, ayrıntılı tenkitler ve tutarlı proje raporları üretmeX
14
Uygun kaynaklardan ilgili alanda bilgi elde etme için çabalamaX
15
Bağımsız çalışma, kendi eylemlerini ve düşüncelerini yansıtma, yapıcı geri beslemeyi etkin kullanma, işi planlama ve zamanlama/çizelgelemeX
16
Kendi uygulamasını yansıtma ve BS alanındaki uygulamayı bir sosyoteknik bakış açısından değerlendirmeX
17
Bilişim Sistemleri alanındaki mesleki değerleri ve etikleri uygulamakX