GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
RESTORASYON TEKNİKLERİ/İNM-318
Dersin Adı: RESTORASYON TEKNİKLERİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Salih YAZICIOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/syazicioglu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  syazicioglu@gazi.edu.tr, yazicioglus@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Korunacak değerler ve değerlendirme ölçütlerini açıklayabilir.
Anıtlarda bozulmaya neden olan etmenleri açıklayabilir.
Restorasyon öncesi yapılan çalışmaları oluşturabilir
Restorasyon tekniklerini açıklayabilir
Tarihi çevre koruma planlaması yapabilir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Korunacak değerler ve değerlendirme ölçütleri,
2. Hafta  Anıtlarda bozulmaya neden olan etmenler,
3. Hafta  Restorasyon öncesi yapılan çalışmalar; tarihi ve arkeolojik araştırmalar, teknik araştırmalar, vb.,
4. Hafta  Restorasyon öncesi yapılan çalışmalar; tarihi ve arkeolojik araştırmalar, teknik araştırmalar, vb.,
5. Hafta  Restorasyon öncesi yapılan çalışmalar; tarihi ve arkeolojik araştırmalar, teknik araştırmalar, vb.,
6. Hafta  Restorasyon projesinin hazırlanması; röleve çalışmaları, fotoğrafla belgeleme, analiz çalışmaları,
7. Hafta  Restorasyon projesinin hazırlanması; röleve çalışmaları, fotoğrafla belgeleme, analiz çalışmaları,
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Restorasyon teknikleri; sağlamlaştırma, bütünleme, yenileme, çağdaş ek, temizleme, taşıma vb.,
10. Hafta  Restorasyon teknikleri; sağlamlaştırma, bütünleme, yenileme, çağdaş ek, temizleme, taşıma vb.,
11. Hafta  Restorasyon teknikleri; sağlamlaştırma, bütünleme, yenileme, çağdaş ek, temizleme, taşıma vb.,
12. Hafta  Restorasyon teknikleri; sağlamlaştırma, bütünleme, yenileme, çağdaş ek, temizleme, taşıma vb.,
13. Hafta  Tarihi çevre koruma, koruma planlaması.
14. Hafta  Tarihi çevre koruma, koruma planlaması.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ahunbay, Z., Tarihi çevre koruma ve restorasyon, Yem Yayınevi, İstanbul, 1999.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
14
1
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
1
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
84
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel matematik ve fen bilimleri ile temel mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanma becerisiX
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi (gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre koşulları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler)X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisiX
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisiX
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisiX
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
10
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalıkX
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalıkX
12
Yönetsel becerilere sahip inşaat mühendisi yetiştirmekX