GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
AHŞAP YAPILAR/İNM-218
Dersin Adı: AHŞAP YAPILAR
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Hanifi TOKGÖZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~hanifi
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hanifi@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ahşap yapı sistemlerini açıklayabilir.
Ahşap yapı malzemelerini ve birleştirme elemanlarını açıklayabilir.
Ahşap yapı elemanlarına gelen yükleri hesaplayabilir.
Ahşap yapı elemanlarının kesit tahkiklerini yapabilir.
Ahşap yapı birleşim hesaplarını yapabilir.
Ahşap yapıların dış etkenlere ve yangına karşı koruma yöntemlerini açıklayabilir.
Dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin, programın amaçlarında tanımlanan yeterlikleri kazanmaları beklenmektedir.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  1-Yapı Statiği 2-Cisimlerin Dayanımı
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ahşap malzemeye âit özellikler, Ahşap yapılarda dikkate alınan yükler ve yükleme çeşitleri,
2. Hafta  Emniyet gerilmeleri ve yapılacak azaltma miktarları, En küçük kesitler, Kesit zayıflamaları
3. Hafta  Birleştirme araçları: Kamalı Birleştirmeler: Ahşap prizmatik kamalar (teori ve uygulamalar)
4. Hafta  Özel biçimli çelik kamalar (teori ve uygulamalar)
5. Hafta  Bulonlu ve pim kamalı birleştirmeler (teori ve uygulamalar)
6. Hafta  Çivili birleştirmeler, Çelik levhalı çivili birleştirmeler (teori ve uygulamalar)
7. Hafta  Dişli birleşimler: Tek dişli birleşimler (teori ve uygulamalar)
8. Hafta  Çift dişli birleşimler (teori ve uygulamalar)
9. Hafta  Çeşitli birleştirme vâsıtalarının birlikte kullanılması (teori ve uygulamalar),
10. Hafta  Çekme çubukları: Genel bilgi
11. Hafta  Çekme çubukları ile ilgili uygulamalar, Basınç çubukları: Genel bilgi, Tek parçalı basınç çubukları (teori ve uygulamalar)
12. Hafta  Bitişik çok parçalı basınç çubukları (teori ve uygulamalar)
13. Hafta  Ayrık çok parçalı basınç çubukları, Enine bağlantılar (teori ve uygulamalar)
14. Hafta  Eğilmeye çalışan elemanlar: Genel bilgi, Tek parçalı kirişler, Bitişik çok parçalı kirişler
15. Hafta  Binaların yük durumları; kar, rüzgar ve buz yükleri, binaların zati yükleri ve bunlarla ilgili Türk Standartları hakkında bilgi
16. Hafta  Binaların yük durumları; kar, rüzgar ve buz yükleri, binaların zati yükleri ve bunlarla ilgili teorik ve uygulamalar
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Ahşap ve Çelik Yapı Elemanları Odabaşı Y.,. Beta Basım Yayım ve Dağıtım Aş. 2. The Engineering Handbook Second Edition, Volume V, Chapter 31Editor
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
2
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
5
1
5
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
1
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
1
4
 Diğer
30
1
30
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel matematik ve fen bilimleri ile temel mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanma becerisiX
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi (gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre koşulları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler)X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisiX
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisiX
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisiX
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
10
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalıkX
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalıkX
12
Yönetsel becerilere sahip inşaat mühendisi yetiştirmekX