GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BETONARME PROJESİ/İNM-426
Dersin Adı: BETONARME PROJESİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Yağmur Kopraman
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/yagmur
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yagmur@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Betonarme binaların taşıyıcı sistemlerindeki elemanlar hakkında bilgi verilir.
Betonarme binalarda taşıyı sistem seçimi ve optimizasyonu anlatılır.
Betonarme elemanların, Türk Deprem Yönetmeliği ve TS500/2000 esas alınarak boyutlandırması ve kapasite hesap ilkeleri öğretilir.
Yapıların statik ve dinamik hesabı hakkında bilgi sunulur.
Hesabı yapılan betonarme elemanların betonarme teknik çizimi yapılır.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Öğrencilerin iyi bir düzeyde Betonarme, Yapı Statiği, Yapı Dinamiği ve Teknik Resim bilgisine sahip olmaları beklenmekte ve önerilmektedir.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Mimari çizimlerin tartışılması uygun değişikliklerin yapılması.
2. Hafta  Yapıya uygun taşıyıcı sistem tipinin seçimi.
3. Hafta  Kesitlerin ön tasarımı.
4. Hafta  Betonarme döşemelerin hesabı ve çizimi.
5. Hafta  Yapıya etkiyen düşey yüklerin hesabı
6. Hafta  Yapıya etkiyecek yatay sismik yüklerin hesabı.
7. Hafta  ARA SINAV ARASI
8. Hafta  Yükleme kombinasyonlarının tayin edilmesi ve güvenlik katsayılarının önemi.
9. Hafta  Statik analiz programları hakkında bilgi sunulması ve Sap2000 yazılımının öğretilmesi.
10. Hafta  Yapı sisteminin bilgisayar ortamına aktarılması.
11. Hafta  Kiriş, kolon ve perde elemanlarının tasarımı hakkında bilgi sunulması.
12. Hafta  Betonarme temel sistemleri hakkında bilgi verilmesi.
13. Hafta  Statik yapı projesi çizimi hakkında bilgi sunulur.
14. Hafta  Statik yapı projesi çizimi hakkında bilgi sunulur.
15. Hafta  Projelerin son kontrolü.
16. Hafta  FİNAL SINAVI
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1) Atımtay, E., "DEPREMDE ÇÖKMEYEN BİNA NEDİR? NASIL PROJELENDİRİLİR?", Teknik Yayınevi. 2) ERSOY, U., ÖZCEBE, G., "Betonarme Temel İlkeler TS-500
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama-Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Betonarme proje hazırlama
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
8
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
50
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
12
2
24
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
12
2
24
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
14
2
28
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
136
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel matematik ve fen bilimleri ile temel mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanma becerisiX
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi (gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre koşulları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler)X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisiX
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisiX
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisiX
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
10
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalıkX
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalıkX
12
Yönetsel becerilere sahip inşaat mühendisi yetiştirmekX