GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TELEVİZYONDA REKLAM YAPIMI II (SEÇ)/RTS-852
Dersin Adı: TELEVİZYONDA REKLAM YAPIMI II (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Yard Doç Semra ÇEVİK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/, w3.gazi.edu.tr/~scevik
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   scevik@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Temel televizyon reklamcılık tanım ve kavramları ile ilgili bilgi sahibi olur.
Reklam faaliyetleri, süreçleri, araçları ve uygulama tekniklerini öğrenir.
Reklam senaryosu yazabilir.
Televizyon reklam yapım sürecini bilir. To have know process of television advertisement
Televizyon reklamı yapabilir.
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Televizyon reklâmcılığı II dersi gelişmiş reklam projesi bilgileri ve konu seçimi.
2. Hafta  Proje konusu hakkında yaratıcı strateji süreci:araştırma, planlama, uygulama evreleri
3. Hafta  Proje konusu hakkında yaratıcı strateji süreci:araştırma, planlama, uygulama evreleri
4. Hafta   Senaryo ve storyboard hazırlama
5. Hafta   Reklam filmi çekimi
6. Hafta   Reklam filmi çekimi
7. Hafta   Reklam filmi kurgu
8. Hafta   Ara sınav ( Çekilen reklam filmlerinin eleştirilmesi ve düzeltme)
9. Hafta  Yeni bir Proje konusu hakkında yaratıcı strateji süreci:araştırma, planlama, uygulama evreleri
10. Hafta  Yeni bir Proje konusu hakkında yaratıcı strateji süreci:araştırma, planlama, uygulama evreleri
11. Hafta   Senaryo ve storyboard hazırlama
12. Hafta   Reklam filmi çekimi
13. Hafta   Reklam filmi çekimi
14. Hafta  Reklam filmi kurgu
15. Hafta  Çekilen reklam filmlerinin eleştirilmesi ve ön izleme
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Televizyon reklamcılığı "Kavramlar- Süreçler": Dr.Aydın Ziya ÖZGÜR - Sinemada çekim teknikleri:Jeremy VINEYARD
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
0
0
 Uygulama
2
40
 Projeler
1
50
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
5
1
5
 Okuma Faaliyetleri
3
3
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
3
9
 Materyal tasarlama, uygulama
2
2
4
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Radyo Televizyon ve Sinema alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
Radyo televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, radyo televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Radyo Televizyon ve Sinema alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek radyo televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.