GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇEVRE, SAĞLIK VE İLETİŞİM (SEÇ)/İLET-552
Dersin Adı: ÇEVRE, SAĞLIK VE İLETİŞİM (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Zülfikar DAMLAPINAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~damlapinar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  damlapinar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İyi eğitimli bir çevre ve sağlık okuryazarı olmak
Gazetecilik mesleğinin gerektirdiği bütün habercilik vasıflarını özellikle çevre ve sağlık konularında deontolojik olarak taşımak
halkla ilişkiler uzmanı için gerekli iletişim faaliyetlerini planlama çerçevesinde çevre ve sağlık kuruluşlarının ihtiyaçlarını alanda etkin ve veriml
Öğrenci sağlık haberi yazabilir.
Öğrenci çevre muhabirliği yapabilir.
İlgili kurum ve kuruluşların halkla ilişkilerini yürütmek
Sağlık iletişimini yönetebilmek
İlgili kurum ve kuruluşların iletişimini sağlamak
Çevre kuruluşlarının halkla ilişkilerini yürütebilmek
Çevre ve sağlık konularının ilişkisini analiz edebilmek
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Habercilik ve halkla ilişkiler içerikli dersler.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş dersin içeriği, temel kavramlar, süreçler, amaç ve kazanımlar açıklamaları
2. Hafta  Çevre ve sağlık konularının ortak özellikleri ve medya/toplum için anlamı
3. Hafta  Çevre ve sağlık konuları ve medya etkileşiminin kuramsal zemini ve ilişki süreci
4. Hafta  Sağlık konularının medyada yer alma süreci ve haber değerleri ve haber yapımı
5. Hafta  Türk ve dünya medyasında sağlık konularının yer alma süreci üzerine değerlendirmeler
6. Hafta  Sağlık konularının haber içeriği dışında medyada kullanımı ve etkileri
7. Hafta  Sağlık konularının haber içeriği dışında medyada kullanımı ve etkileri
8. Hafta  VİZE
9. Hafta  Çevre konularının medyada yer alma süreci ve haber değerleri
10. Hafta  Türk ve dünya medyasında çevre konularının yer alma süreci üzerine değerlendirmeler
11. Hafta  Çevre konularının haber içeriği dışında medyada kullanımı ve etkileri
12. Hafta  Sağlık kurum ve kuruluşlarında bir iletişim faaliyeti olarak halkla ilişkiler uygulamaları
13. Hafta  Sağlık kurum ve kuruluşlarında bir iletişim faaliyeti olarak halkla ilişkiler uygulamaları
14. Hafta  Çevre kurum ve kuruluşlarında bir iletişim faaliyeti olarak halkla ilişkiler uygulamaları
15. Hafta  Panorama
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Çınarlı, İnci (2008) Sağlık İletişimi ve Medya, Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul. Nelkin, Dorothy (1994) Bilim Nasıl Satılır, çev. Murat Çiftkaya, Şule Yayınları, İstanbul. Çınarlı, İnci (2008) “Bilim ve Sağlık Haberciliği: Kamu Yararına Doğru, Ulaşılabilir ve Kullanılabilir Enformasyon Üretimi ve Sorumluluklar”, Tüm Yönleriyle Medya ve İletişim, ed. Metin Işık ve Ayhan Erdem, Eğitim Kitabevi Yayınları, Konya, (ss.145-166). Okay, Ayla (2007) Sağlık İletişimi, Farmaskop/MadiaCat, İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-cevap, uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
30
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
70
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
9
3
27
 Haftalık uygulamalı ders saati
5
3
15
 Okuma Faaliyetleri
8
1
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
1
9
 Materyal tasarlama, uygulama
10
1
10
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Radyo Televizyon ve Sinema alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
Radyo televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, radyo televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Radyo Televizyon ve Sinema alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek radyo televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X