GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
POPÜLER KÜLTÜR (SEÇ)/İLET-522
Dersin Adı: POPÜLER KÜLTÜR (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör. Dr. Zeynel KOÇ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  ---
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ---
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Popüler kültürün kavramsal analizini yapar.
Popüler kültür, endüstri kültürü ve kitle kültürü gibi kavramların farkını anlar.
Popüler kültürün araçlarını öğrenir.
Popüler kültürün oluşumundaki medyanın etkisini öğrenir.
Popüler kültürle modern toplum arasındaki ilişkiyi kavrar.
Popüler kültürle sanat, siyaset ve müzik arasındaki bağlantıları kurar.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Popüler Kültür: Kavramsal Analiz
2. Hafta  Popüler Kültür ve Kitle Toplumu
3. Hafta  Popüler Kültür’ün Oluşumu ve Medya
4. Hafta  Popüler Kültür ve Modern Yaşam Tarzı (Tüketim Toplumu)
5. Hafta  Popüler Kültür ve Sanat
6. Hafta  Popüler Kültür ve Siyaset
7. Hafta  Popüler Kültür ve Spor
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Popüler Kültür ve Müzik
10. Hafta  Postmodernizm ve Popüler Kültür
11. Hafta  Popüler Kültür ve Bedenin Disipline Edilmesi
12. Hafta  Popüler Kültür Sembolleri
13. Hafta  Popüler Kültür ve Bireysellik
14. Hafta  Popüler Kültür’ün Arka Planı Olarak Modernite
15. Hafta  genel değerlendirme
16. Hafta  final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.Popüler Kültür ve İktidar, Der: Nazife Güngör, Vadi Yayınları. 2. Ahmet Oktay, Türkiye´de Popüler Kültür, Yapı ve Kredi Yayınları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
 -- STAJ / UYGULAMA
  --
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
3
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
3
2
6
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
74
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Radyo Televizyon ve Sinema alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
Radyo televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, radyo televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Radyo Televizyon ve Sinema alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek radyo televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X