GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FİLM ELEŞTİRİSİ (SEÇ)/RTS-812
Dersin Adı: FİLM ELEŞTİRİSİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Seçil Büker
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www,gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  abuker@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler anlatı filmlerini eleştirel bir gözle “okumayı”, görüntünün anlamını oluşturan kod ve uzlaşımları tanımlamayı ve filmsel metinl
Filmlere eleştirel bakış yeteneği kazandırmak, toplumsal cinsel kimlik sunumlarına, türün ve olay örgüsünün ideolojik işlevine dikkat çekmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Film kuramları bu dersin ön koşullu dersidir.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Türk sinema tarihi önerilir.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Genel kavramlar ve eleştirinin tanımı.
2. Hafta  Film eleştirisinde temel yaklaşımların tanımları.
3. Hafta  İlkörnek eleştiri
4. Hafta  Göstergebilimsel eleştiriye giriş
5. Hafta   Psikanalitik eleştiri
6. Hafta  Feminist eleştiri
7. Hafta  Toplumbilimsel eleştiri
8. Hafta  ara sınav
9. Hafta  Ideolojik eleştiri
10. Hafta  Film gösterim ve çözümlemeleri
11. Hafta  Film gösterim ve çözümlemeleri
12. Hafta  Film gösterim ve çözümlemeleri
13. Hafta  Film gösterim ve çözümlemeleri
14. Hafta  Film gösterim ve çözümlemeleri
15. Hafta  Film gösterim ve çözümlemeleri
16. Hafta  final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Büker, S. Kim Korkar Hain Hitchcock’dan. Ankara: Öteki Yayınları, 2000. Büker, S. Film Dili: Kuramsal ve Eleştirel Eğilimler. İstanbul: Kavra
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
60
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
5
25
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Radyo Televizyon ve Sinema alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
Radyo televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, radyo televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Radyo Televizyon ve Sinema alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek radyo televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X