GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ/İLET-544
Dersin Adı: İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Doç. Dr. Tuğba Asrak Hasdemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ahtuba
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ahtuba@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İnsan hakları kavramının temel dayanaklarını oluşturan metinleri özümser.
Toplumların gelişim tarihi içinde insan hakları anlayışını kökenlerini kavrar.
İnsan hakları kavramının düşünsel kaynakları ve olgusal arkaplanı hakkında bilgi sahibi olur.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   İnsan Hakları Anlayışının Evrimi ve Kurumsallaşması
2. Hafta   Eski Çağ ve Orta Çağın İnsan Hakları Anlayışının Evrimindeki Yeri
3. Hafta   Batıda Yeni Çağda İnsan Hakları Anlayışı ve Uygulamaları
4. Hafta   Marksist Yaklaşım ve İnsan Hakları
5. Hafta   20. Yüzyılda İnsan Hakları ve Uluslararası Hak Sistemleri
6. Hafta   İnsan Haklarını Farklı Sınıflandırma Biçimleri
7. Hafta   Uluslararası ve Bölgesel Düzeydeki Sistemler
8. Hafta   ara sınav
9. Hafta   Osmanlı İmparatorluğu’nda Anayasacılık Hareketleri ve Belgeler
10. Hafta   Türkiye Cumhuriyeti’nde İnsan Hak ve Özgürlükleri
11. Hafta   Bir Tema Olarak İletişim Özgürlüğü ve Uygulamaları
12. Hafta   Uluslararası ve Bölgesel Düzeydeki Sistemler
13. Hafta   İnsan hakları ve iletişim
14. Hafta   İnsan hakları ve medya
15. Hafta   Genel Değerlendirme
16. Hafta   Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Çitçi, Oya (der.) (2000),Türkiye’de İnsan Hakları, Ankara:TODAİE Yayınları. Gemalmaz, M. Semih (2003), Ulusalüstü İnsan Hakları Hukukunun Genel Teorisine Giriş, 4. Baskı, İstanbul:Beta. Özdek, Yasemin (2004), Avrupa İnsan Hakları Hukuku ve Türkiye, Ankara:TODAİE Yayınları. Tanör, Bülent (1991), Türkiye’nin İnsan Hakları Sorunu Hukuki Boyutlar, Cilt 1, 2. Baskı, İstanbul:BDS Yayınları. Tanör, Bülent (1991), Türkiye’nin İnsan Hakları Sorunu Hukuk Ötesi Boyutlar, Cilt 2, 2. Baskı, İstanbul:BDS Yayınları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  --
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
1
8
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
79
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Radyo Televizyon ve Sinema alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
Radyo televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, radyo televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Radyo Televizyon ve Sinema alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek radyo televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X