GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİL VE İLETİŞİM (SEÇ)/İLET 734
Dersin Adı: DİL VE İLETİŞİM (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Kemal İnal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.kinal.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kinal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersteki bilgi aktarımı ve tartışmalarla öğrenciler, dile kültür ve iletişim açısından bir perspektif kazanır ve dile ilişkinin kültürel ve ile
Farklı dillerin yapısını öğrenirler
Dil ve politika arasındaki ilişkiyi kavrarlar
Dilin tarihsel gelişimini öğrenirler
Dil ve ideoloji arası ilişkileri öğrenirler
Dilin farklı toplumlardaki yapısını kavrarlar
İnsanların dile neden ihtiyaç duyduklarını öğrenirler
Dilin siyasal anlamını kavrarlar
Dilin evrimsel gelişimini öğrenirler
Dilin değişen anlamını kavrarlar
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüzyüze eğitim şeklinde örğetilmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dil nedir? Dil, düşünce ve biliş Dilin oluşumu: çeşitli kuramsal açıklamalar Dilbilimcilere göre dil Anadili ve anadil ayrımı Dil edinimi, dil öğ
2. Hafta  Dilin tarihselliği: Değişik dillerin ortaya çıkışı ve Babil Kulesi
3. Hafta  Ferdinand De Sassure’den Chomsky’e
4. Hafta  Çift dillilik ve kavramların öğrenilmesi Göçmenlerin anadili sorunları
5. Hafta  Kaybolan dünya dilleri Diller neden ve nasıl ölüyor?
6. Hafta  Neden çok dil var? Dillerin ölme biçimleri ve dil kırımı/emperyalizm Dilsel çeşitlilik: dünya dil sayıları ve konuşulduğu yerler
7. Hafta  Dil, kalkınma ve sürdürülebilirlik
8. Hafta  Dilin biçimleri: Sözlü ve yazılı Sözsüz dil ve konuşma tarzı (Bakış, göz teması, yüz ifadesi, duruş ve jestler, dokunma) Konuşmadaki sosyal işaretle
9. Hafta  Yeni iletişim teknolojileri içinde dil (bilgisayar, internet, cep telefonu, paylaşım siteleri, sohbet odaları vd.) Bilgisayar dolayımlı iletişim: Y
10. Hafta  ARA SINAV Bir insan hakkı olarak dil Başlıca dil hakları Etnik, yerel ve otantik dillerin korunması
11. Hafta  Dilin korunmasına aşağıdan yukarıya yaklaşımlar: Bazı örnekolay incelemeleri
12. Hafta  KÜRESEL DİL KRİZİ Küresel dil: Lingua franca olarak İngilizce
13. Hafta  Türkçenin küreselleşme içindeki durumu: Türkçe zayıflıyor mu yoksa ölüyor mu?
14. Hafta  Tekdillilik ve çokdillilik: ulus-devletten küresel devlete doğru mu?
15. Hafta  Türkiye’nin Osmanlı’dan günümüze dil mirası: Gelinen noktada Türkçe
16. Hafta  SONUÇ: Ne yapmalı? -Türkçe bir anıt/hazine olarak gelişiyor mu? -Neden ille de yabancı dil eğitimi ya da yabancı dilde eğitim? -Ulusal bir dil pol
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Amin Maalouf, Ölümcül Kimlikler, çev. Aysel Bora, İstanbul: YKY, 2009, 29. baskı David Crystal, Dillerin Katli. Bir dilin katli bir milletin ölümüdür, çev. Gökhan Cansız, İstanbul: Profil yay., 2007. Daniel Nettle ve Suzanne Romaine, Kaybolan Sesler. Dünya Dillerinin Yok Oluş Süreci, çev. Harun Özgür Turgan, İstanbul: Oğlak yay, 2001. Zeynel Korkmaz (yay. haz.), Göçmenlerin Anadili Sorunu ve Çözüm Önerileri, Sempozyum, 23-24 Mayıs 2009, Die gaste Verlag. Michael A. Hogg ve Graham M. Vaughan, Sosyal Psikoloji, çev. İ Yıldız ve A. Gelmez, Ankara: Ütopya yay. Necmiye Alpay, Dilimiz, Dillerimiz. Uygulama Üzerine Yazılar, İstanbul Metis yay., 2007. Müge Ayan Ceyhan ve Dilara Koçbaş, Çiftdillilikv e Eğitim. Eğitimde Haklar II Projesi, Sabancı Üniversitesi Eğitim Reformu Girişimi, 2009. K. Canatan, “Avrupa Ülkelerinin Azınlık Politikalarında Türkçe Anadil Eğitiminin Konumu. İsveç, Fransa ve Hollanda Örnekleri”, Turkish Studies/Türkoloji Araştırmaları, Volume 2/3, Summ
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
76
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Radyo Televizyon ve Sinema alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
Radyo televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, radyo televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Radyo Televizyon ve Sinema alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek radyo televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X