GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇOCUK HAKLARI VE İLETİŞİM (SEÇ)/İLET 714
Dersin Adı: ÇOCUK HAKLARI VE İLETİŞİM (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Tuğba Asrak Hasdemir Doç. Dr. Ruhdan Uzun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ahtuba,http://websitem.gazi.edu.tr/site/ruhdanuzun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tubahasdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çocuk hakları konusunda genel bilgi sahibi olur.
Çocuk hakları ve medya ilişkisini kurar.
Çocuk haklarına duyarlı bir bakış açısı geliştirebilir.
Mevcut uygulamaları çocuk hakları bakımından değerlendirebilir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze eğitim ve uygulama
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Medya ve Çocuk Medya Okuryazarlığı, İnsan Hakları ve Demokrasi
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders kapsamındaki başlık ve kavramlara genel bir bakış
2. Hafta  Çocuk hakları ve ilgili hukuki düzenlemeler
3. Hafta  Çocuk haklarının uygulanmasının önündeki engeller
4. Hafta  Çocukları koruma programları
5. Hafta  Çocuk hakları konusunda duyarlılığın geliştirilmesi ve medya okuryazarlığı
6. Hafta  Çocuk haklarının medyada temsili
7. Hafta  Çocuk hakları ve mesleki sorumluluk
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Çocuk hakları temelli iletişim uygulamaları
10. Hafta  Çocukların medyaya katılımı
11. Hafta  Çocuk dostu medya: Bazı öneriler
12. Hafta  Medya çocuk koruma politikaları
13. Hafta  Kimi çocuk grupları ve iletişim uygulamaları
14. Hafta  Öğrenci uygulama sunumları
15. Hafta  Öğrenci uygulama sunumları
16. Hafta  Genel değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Alankuş, S. (haz.) (2007), Çocuk Odaklı Habercilik, İstanbul:IPS İletişim Vakfı. - Asrak Hasdemir, T (2009), “Medya Okuryazarlığı ve İnsan Hakları: Türkiye Örneği”, Ders Kitaplarında İnsan Hakları II içinde, G. Tüzün (der.), İstanbul:Tarih Vakfı Yayınları. - Bumin, K. (1983), Batı’da Devlet ve Çocuk, İstanbul: Alan Yayıncılık - Gürkaynak, İ. vd. (1998), Yurttaş Olmak İçin Eğitici El Kitabı, 2. Baskı, İstanbul:Umut Vakfı. - Gürkaynak, İ. vd. (1998), Yurttaş Olmak İçin, 2. Baskı, İstanbul:Umut Vakfı. - Postman, N. (1995), Çocukluğun Yokoluşu, Ankara: İmge - Reardon, B. A. (2000), Hoşgörü:Barışa Açılan Kapı, Öğretmenin Kitaplığı, T. Asrak Hasdemir ve N. Ziyal (çev.), Ankara:UNESCO-TİHAK Yayınları. - UNICEF (2007), Çocuk Hakları ve Gazetecilik Uygulamaları: Hak Temelli Perspektif, Dublin:Dublin Teknoloji Enstitüsü. - Uzun, R. (2009), İletişim Etiği, Ankara:Dipnot Yayınları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-yanıt, görsel malzeme kullanımı, uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
5
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
55
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
45
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
3
36
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
3
6
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
1
7
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
84
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Radyo Televizyon ve Sinema alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
Radyo televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, radyo televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Radyo Televizyon ve Sinema alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek radyo televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X