GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MEDYA OKURYAZARLIĞI/İLET-572
Dersin Adı: MEDYA OKURYAZARLIĞI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Kemal İnal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kinal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Medyanın İdeolojik ve mülkiyet yapısının olduğunu öğrenir
Medyanın işleyiş ve gramerinin farkına varır
Bilinçli bir medya okuryazarı olur
Medya Okuryazarlığı alanındaki kuramcıları bilir
Medya Okuryazarlığının bilinçli medya izleri yaratmadaki önemini kavrar
Medyanın yapısını yakından tanır
Medya-iktidar ilişkisini öğrenir
Medyanın manipülasyon, propaganda ve dezenformasyonun niçin yapıldığını bilir
Medyanın yapısına ilişkin bilinç geliştirir
Türkiye'nin medya okuryazarlığı alanında geldiği noktayı öğrenir
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Okuryazarlık kavramı ve okuryazarlığın yeni medyada değişen anlamı
2. Hafta  Medya Okuryazarlınğnını ortaya çıkış, tanımı ve önemi
3. Hafta  Medya Okuryazarlığı becerileri
4. Hafta  Medya Okuryazarlığında İlkeler
5. Hafta  Çeşitli ülkelerde medya okuryazarlığı
6. Hafta  Eleştirel Medya Okuryazarlığı
7. Hafta  Medya Okuryazarlığına yönelik yaklaşımlar
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Renee Hobbs: Medya Okuryazarlığında Yedi Büyük tartışma
10. Hafta  Medya okuryazarı olmada aktivizm
11. Hafta  Türkiye'de medya okuryazarlığı
12. Hafta  Üniversitelerde medya okuryazarlığı
13. Hafta  İlköğretim okullarında medya okuryazarlığı
14. Hafta  Medya Okuryazarlığında Çağdaş Gelişmeler
15. Hafta  Genel Değerlendirme ve Sonuç
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Alvarado, Manuel., Gutch, Robin. ve Wollen, Tana. (1988). Learning the Media. An Introduction to Media, London: Macmillan Education. Binark, Mutlu. ve Gencel Bek, Mine. (2007). Eleştirel Medya Okuryazarlığı. Kuramsal Yaklaşımlar ve Uygulamalar, İstanbul: Kalkedon. İnal, Kemal. (2009). Medya Okuryazarlığı. Elkitabı, Ankara: Ütopya. Buckingham, D. (ed.) Watching Media Learning. Making Sense of Media Education, London: The Falmer Pres.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-yanıt, tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
76
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Radyo Televizyon ve Sinema alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
Radyo televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, radyo televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Radyo Televizyon ve Sinema alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek radyo televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X