GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ULUSLARARASI İLETİŞİM (SEÇ)/İLET-842
Dersin Adı: ULUSLARARASI İLETİŞİM (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Zülfikar DAMLAPINAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~damlapinar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  damlapinar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci uluslararası iletişim kavramını tanımlayabilir.
Öğrenci uluslararası iletişim akışını açıklayabilir.
Öğrenci uluslararası ilişkiler ve uluslararası iletişim bağlantısını analiz edebilir.
Öğrenci uluslararası haberleri analiz edebilir.
Öğrenci uluslararası kamuouyu oluşum sürecini bilir.
Öğrenci uluslararası iletişim medyasını değerlendirebilir.
Öğrenci uluslararası iletişim politikalarını kavrar.
Öğrenci uluslararası iletişim teknolojilerini bilir.
Öğrenci uluslararası iletişim yöntemlerini analiz edebilir.
Küresel iletişimdeki gelişmeleri kavrayabilir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş: Dersin amacı, kapsamı, içeriği ve öğrencilerin bireysel araştırmaları ile ilgili açıklamalar. Temel kavramlar ve tanımları
2. Hafta  “İletişimin Dünyasallaşması”: Uluslararası iletişim gereksinimini ve sürecini ortaya çıkaran sebepler, gelişmeler
3. Hafta  Yeni dünya düzeni, enformasyon devrimi ve bilgi toplumu
4. Hafta  Sebep sonuç ilişkileri bakımından küreselleşme ve iletişim
5. Hafta  Uluslararası iletişimde araçlar, teknolojiler: Global medya, yeni iletişim teknolojileri
6. Hafta  Uluslararası haber ve bilgi akışını etkileyen faktörler
7. Hafta  Türkiye’nin uluslararası iletişim politikası, mevcut konumu üzerine tartışmalar ve AA
8. Hafta  VİZE
9. Hafta  Uluslararası kuruluşlar, organizasyonlar ve uluslararası kamuoyu
10. Hafta  Uluslararası iletişim akışına eleştirel yaklaşımlar: Kültürel emperyalizm, hegemonya
11. Hafta  Merkez ve çevre ülkeler açısından enformasyon üretim ve ulaşım dengesizliği
12. Hafta  Karşılaştırmalı uluslararası iletişim politikaları
13. Hafta  Uluslararası halkla ilişkiler, reklâm ve sinema
14. Hafta  Uluslararası iletişimin uluslararası ilişkilerdeki rolü ve propaganda
15. Hafta  Uluslararası kamuoyu: terör ve savaş Bireysel öğrenci çalışmalarının tartışılması ve genel değerlendirme
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Mattelart, Armand (2001) İletişimin Dünyasallaşması, çev. Halime Yücel, İstanbul: İletişim. Girgin, Atilla (2002) Uluslararası İletişim: Haber Ajansları ve AA, İstanbul: Der. Geray, Haluk (2003) İletişim ve Teknoloji Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları, Ankara: Ütopya. Mattelart, Armand (1995) Beyin İğfal Şebekesi: Uluslararası Reklamcılık, çev. Işın Gürbüz, İstanbul: Ayrıntı. Morley, David ve Kevin Robins (1997) Kimlik Mekanları: Küresel Medya, Elektronik Ortamlar ve Kültürel Sınırlar, çev. Emrehan Zeybekoğlu, İstanbul: Ayrıntı.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
30
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
70
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
9
3
27
 Haftalık uygulamalı ders saati
5
3
15
 Okuma Faaliyetleri
8
1
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
1
9
 Materyal tasarlama, uygulama
10
1
10
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Radyo Televizyon ve Sinema alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
Radyo televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, radyo televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Radyo Televizyon ve Sinema alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek radyo televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X