GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-II/TAR-102
Dersin Adı: ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Okutman Dr. Ayşegül ALTINOVA ŞAHİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aysegulaltinova@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Atatürk ilkelerini ve önemini açıklar
Avrupa ve dünyadaki gelişmelerin Türkiye Cumhuriyetine etkilerini açıklar
Avrupa ve dünyadaki politikaların Türkiye'ye etkilerini ve sonuçlarını açıklar.
Komşularıyla Türkiye arasındaki ilişkisini/sorunları açıklar.
Türkiye'nin Avrupa ve Dünyadaki yerini /önemini açıklar




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Atatürk İlkeleri ve İnkılap II” dersinin alınabilmesi için “Atatürk İlkeleri ve İnkılap I” dersinin 1.yarıyılda alınması gerekmektedir.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  BMM'nin açılışından sonraki siyasi gelişmeler
2. Hafta  Mudanya Ateşkes Antlaşması ve Lozan Barış Antlaşması
3. Hafta  Siyasi Alanda Yapılan İnkılaplar (Saltanatın kaldırılması, Cumhuriyet'in İlanı, Halifeliğin Kaldırılması, Anayasa Hareketleri,
4. Hafta  Çok Partili Hayata Geçiş (Cumhuriyet Halk Fırkası,Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası, Serbest Cumhuriyet Fırkası)Türk İnkılâbına Karşı Tepkiler
5. Hafta  Hukuk Alanında Yapılan İnkılaplar
6. Hafta  Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan inkılaplar
7. Hafta   Sosyal Alanda Yapılan İnkılaplar
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası (1923-1932 )
10. Hafta  Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası (1932-1938)
11. Hafta   Türk İnkılabının Temel İlkeleri : Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık
12. Hafta  Devletçilik, Laiklik, İnkılapçılık
13. Hafta  Millî Egemenlik, Millî Bağımsızlık,
14. Hafta  Millî Birlik, Beraberlik ve Ülke Bütünlüğü, Yurtta Sulh Cihanda Sulh
15. Hafta  Bilimsellik ve akılcılık, Çağdaşlaşma ve batılılaşma, İnsan ve insan sevgisi
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1-Atatürk, Söylev (Nutuk), I-II, Türk Dil Kurumu Yay., Ankara Üni. Basımevi, Ankara 1974.2-Türk İnkılâp Tarihi 1/2 Atatürkçü lük, Yüksek ÖğretimKurumu Yayınları, Ankara 1997.3- Salâhi S. Sonyel,Türk Kurtuluş Savaşı ve Dış Politika II, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara 1986. 4- Komisyon, Olaylarla Türk Dış Politikası, Siyasal Kitabevi, Ankara 1996.5- Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi III./IV Kitaplar, Bilgi yayınevi, Ankara 1997.6- Suna Kili, Atatürk Devrimi Bir Çağdaşlaşma Modeli, İş Bank. Kültür Yay., 6. Baskı, Ankara 1998.7- Şevket Süreyya Aydemir, Tek Adam Mustafa Kemal 1922-1938, 3. Cilt, Remzi Kitabevi, 6. Basım, İstanbul 1978.8- Komisyon, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara 2002.9- Selim Deringil, DengeOyunu İkinci Dünya Savaşı’nda Türkiye’nin Dış Politikası,3. Baskı, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul 2003.10- İsmet İnönü Hatıralar, (Yayıma Hazırlayan: Sabahattin Selek), İkinci Basım, Bilgi Yayınevi, Ankara 2006.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-cavap, power point sunum
 -- STAJ / UYGULAMA
  Uygulama yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
3
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
4
24
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
70
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Radyo Televizyon ve Sinema alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
Radyo televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, radyo televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Radyo Televizyon ve Sinema alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek radyo televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X