GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLETİŞİM VE ETİK/RTS-821
Dersin Adı: İLETİŞİM VE ETİK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. dr. Ahmet ÇİFTCİ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www. gazi.edu.tr/İletişim Fakültesi, Radyo-Televizyon ve Sinema Bölümü, Ahmet CİFTCİ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aciftci@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
"Ahlâk", "etik", "vazife", "görev", "iletişim etiği", "deontoloji" kavramlarını öğrenmek ve meslekte uygulamak.
Medyada özdenetimin yarar ve sakıncalarını öğrenmek.
Her bir kitle iletişim aracına göre yayın ilke ve esaslarını öğrenmek.
Medya organlarının ve mensuplarının toplumsal sorumluluğunu öğrenmek.
Ahlâki değer yargılarını öğrenmek, sorgulamak ve uygulamaya koyabilmek.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir ve ayrıca örnek olaylarla konular pekiştirilmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İletişim Etiği dersinin konuları: "ahlâk", "etik", "vazife", "görev", "iletişim etiği", "deontoloji".
2. Hafta  Ahlâk anlayışları
3. Hafta  Basın-yayında etik
4. Hafta  Basın-yayında özdenetim
5. Hafta  Basın-yayında ulusal ve uluslararası özdenetim kuruluşları.
6. Hafta  Basın-yayında sorumluluk anlayışları ve özellikle Toplumsal Sorumluluk Teorisi.
7. Hafta  Dünyada ve ürkiye'de basın ahlâkının oluşturulması ve gazetecinin etik kimliği. FCC kuralları
8. Hafta  Basın Konseyi ve Basın Meslek İlkeleri
9. Hafta  Türk mevzuatındaki etik kurallar.
10. Hafta  Türk mevzuatındaki etik kurallar. (Başta Anayasa olmak üzere, 2954, 5187, 5224, 5651, 6112 sayılı kanunlar)
11. Hafta  Medyada ombudsmanlık
12. Hafta   Yazılı basındandan örnek olay incelemeleri
13. Hafta  Radyo ve Televizyondan örnek olay incelemeleri
14. Hafta  Sinema filmlerinden ve İnternetten örnek olay incelemeleri
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Özgen, Murat; Gazetecinin Etik Kimliği, İstanbul Ün. Yayını, 2. Baskı, İstanbul-2002. 2) İÇEL, Kayıhan, ÜNVER, Yener; Kitle İletişim Hukuku, Beta Yayıncılık, 9. Baskı, İstanbul-2012. 3) KIZIL ERKELLİ, Neşe; İletişim Özgürlüğü ve Medyada Oto-Kontrol, Beta Yayınları, İstanbul-1998. 4) ÇİFTCİ, Ahmet; Radyo ve Televizyon Hukuku, Ankara-1999. 5) AKINCI, Müslüm; Bağımsız İdari Otoriteler ve Ombudsman, Beta Yayınları, İstanbul-1999. 6) Yapımcının El Kitabı, TRT Yayını, 2002. 7) PEKMAN, Cem; Televizyonda Özelleşme, Avrupa'da Yayıncılığın Değişim Süreci, İstanbul-1987.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Cevap, Gösterme, Uygulama - Alıştırma ve Örnek Olay İncelemesi
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
6
84
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
2
2
 Materyal tasarlama, uygulama
1
2
2
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
162
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Radyo Televizyon ve Sinema alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
Radyo televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, radyo televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Radyo Televizyon ve Sinema alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek radyo televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X