GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KÜRESELLEŞME VE İLETİŞİM/RTS-721
Dersin Adı: KÜRESELLEŞME VE İLETİŞİM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Zülfikar DAMLAPINAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~damlapinar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  damlapinar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci küreselleşme kavram, kuram ve süreçlerini tahlil edebilir.
-
-
-





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş: Dersin amacı, kapsamı, içeriği ve öğrencilerin bireysel araştırmaları ile ilgili açıklamalar. Temel kavramlar ve tanımlar
2. Hafta  Küreselleşmenin ekonomik boyutları
3. Hafta  Küreselleşmenin siyasi boyutları
4. Hafta  Küreselleşmenin sosyal ve kültürel boyutları
5. Hafta  Küreselleşme sürecinde bilimsel ve teknolojik gelişmeler ve etkileri
6. Hafta  Küreselleşme ve ekolojik boyut
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Küreselleşme sürecinde iletişimin dönüşümü
9. Hafta  Kitle iletişim araçlarının küreselleşme sürecinde dönüşümü
10. Hafta  Kitle iletişim araçlarının sistemlerinde, yapı, tür ve çeşitliliklerindeki dönüşüm
11. Hafta  Kitle iletişim araçlarının küreselleşme sürecinde ekonomi-politik dönüşümü
12. Hafta  Küresel kurumsal iletişimde dönüşüm: halkla ilişkiler
13. Hafta  Küresel kurumsal iletişimde dönüşüm: Reklam
14. Hafta  Uluslararası kamuoyu ve küreselleşme
15. Hafta  Uluslararası kamuoyu ve küreselleşme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Nyan Chanda (2009) Küreselleşmenin Sıradışı Öyküsü, ODTÜ Geliştirme Vakfı. David Morley ve Kevin Robins (1997) Kimlik Mekanları: Küresel Medya, Elektronik Ortamlar ve Kültürel Sınırlar, Ayrıntı Yayınları. Armand Mattelart (2001) İletişimin Dünyasallaşması, İletişim Yayınları Roland Robertson (1999) Küreselleşme:Toplum Kuramı ve Küresel Kültür, Bilim ve Sanat Yayınları. Zygmunt Bauman (2010) Küreselleşme, Ayrıntı Yayınları. John Tomlinson (2004) Küreselleşme ve Kültür, Ayrıntı Yayınları. Marshall Mc Luhan (2007) Gutenberg Galaksisi, YKY. Nimet Önür (2002) Küreselleşen Dünyada İletişim ve Toplum. Armand Mattelart (1995) Beyin İğfal Şebekesi, Ayrıntı Yayınları. Kudret Bülbül (2009) Zor ve Rıza Küreselleşmeler Arasında Türkiye, Küre Yayınları. Armand Mattelart (2005) Gezegensel Ütopya Tarihi, Ayrıntı Yayınları. Erol Mutlu (2005) Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya, Ütopya Yayınları (2. Kesim)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
30
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
70
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
4
1
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Radyo Televizyon ve Sinema alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
Radyo televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, radyo televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Radyo Televizyon ve Sinema alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek radyo televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X