GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÖRSEL KÜLTÜR/RTS-351
Dersin Adı: GÖRSEL KÜLTÜR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç Semra Çevik
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   websitem.gazi.edu.tr/, w3.gazi.edu.tr/~scevik
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  scevik@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Popüler görsel ürünleri değerlendirirken öğrencilere analitik bir bakış açısının kazandırılması.
Görsel ürünleri çözümleme ve eleştirel bir bakış açısının kazandırılması.
-
-
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Görsel kültür tanım, görsel ve kültürel kavramları
2. Hafta  Görsel kültür de yaklaşımlar, konular, temalar
3. Hafta  Üretici, sanatçı , tüketici , tasarımcı
4. Hafta  Loncalar, akademiler, dernekler
5. Hafta  Sanat tasarım akımları
6. Hafta  Pazar , kamu ve izleyici
7. Hafta  Medya , erişim ve mülkiyet
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Göstergeler , şifreler ve görsel kültür
10. Hafta  Sanat ve estetik
11. Hafta  Gösterge sistemleri
12. Hafta  Sanat ve tasarım ilişkisi
13. Hafta  Sanat ve tasarım türleri
14. Hafta  Görsel kültür ürünleri inceleme
15. Hafta  Görsel kültür ürünleri inceleme
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Malcolm BARNARD, Sanat Tasarım ve Görsel Kültür, Ütopya Yayınevi, Ankara,2002. Peter BURKE, Tarihin Görgü Tanıkları, Kitap Yayınevi,İstanbul,2003 Ri
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bir görsel kültür ürünü inceleme uygulaması
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
4
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
4
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
2
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
99
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Radyo Televizyon ve Sinema alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
Radyo televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, radyo televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Radyo Televizyon ve Sinema alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek radyo televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.