GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLETİŞİM, TEKNOLOJİ VE TOPLUM/RTS-341
Dersin Adı: İLETİŞİM, TEKNOLOJİ VE TOPLUM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Mehmet Sezai TÜRK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~msturk
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  msturk@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İletişim, Toplum ve Teknoloji konusunda bilgi sahibi olacak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma ve ders hakkında bilgiler
2. Hafta  Teknoloji, insan, toplum ve iletişim bağı
3. Hafta  İlk çağlardaki ve eski imparatorluklardaki iletişim teknolojileri; Oluşum, gelişim
4. Hafta  Örgütlenme, üretim, dağıtım, kullanım, amaç, işlev ve sonuçları.
5. Hafta  Örgütlenme, üretim, dağıtım, kullanım, amaç, işlev ve sonuçlarıOrta
6. Hafta  çağlarda iletişim teknolojileri: Oluşum, gelişim
7. Hafta  Selçuklu ve Osmanlılarda iletişim teknolojileri: üretim, dağıtım, kullanım, kontrol
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Yeni kitle iletişim teknolojilerinin çıkışı; örgütlenişi ve kullanılışı
10. Hafta  Yirminci yüzyıldaki gelişmeler; Kitle iletişimi, modernleşme ve teknoloji politikaları
11. Hafta  Yirmi birinci yüzyılda iş yeri ve iş dışı ilişkilerde teknolojik yapı, amaç ve sonuçlar
12. Hafta  Teknolojik geçişsizlikten geçişliliğe: iletişim teknolojilerinde yöndeşme/birleşme
13. Hafta  Küresel pazarda iletişim teknolojileri, ilişkileri ve politikaları; frekansların kontrolü.
14. Hafta  örgütsel ilişkiler: Transfer, teknolojik yapı, ürün ve ürün politikaları;
15. Hafta  genel değerlendirme
16. Hafta  final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Atabek,Ümit,Kara Hakan; Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya, IPS iletişim Vakfı Yayınları, İstanbul, 2005 Hepkon, Zeliha; İletişim ve Teknoloji, Kırmızı KediYayınevi:66, İstanbul, 2011
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
10
3
30
 Haftalık uygulamalı ders saati
4
3
12
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
106
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Radyo Televizyon ve Sinema alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
Radyo televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, radyo televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Radyo Televizyon ve Sinema alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek radyo televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Radyo Televizyon ve Sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X