GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PARÇACIK HIZLANDIRICILARI VE UYGULAMALARI/5801302
Dersin Adı: PARÇACIK HIZLANDIRICILARI VE UYGULAMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Pervin ARIKAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/pervin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  pervin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Parçacık hızlandırıcıları fiziğinin temel parametrelerini tanımlayabilme
Hızlandırıcıları tiplerinin çalışma prensiplerini anlayabilme
Hızlandırıcı teknolojilerini anlayabilme
Hızlandırıcıların uygulama alanlarını anlayabilme
Hızlandırıcılarla ilgili yeni teknolojileri ve yeni projeleri öğrenme




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Temel tanımlar ve birimler, Ulusal Hızlandırıcı Kompleksi
2. Hafta  Temel rölativistik formalizm,
3. Hafta  Hızlandırıcıların sınıflandırılması ve genel kullanım alanları,
4. Hafta  Kütle merkezi enerjisi ve ışınlık,
5. Hafta  Lineer hızlandırıcılar,
6. Hafta  Çarpıştırıcılar,
7. Hafta  İkincil demetler,
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Sinkrotron ışınımı,
10. Hafta  Zigzaglayıcılar ve salındırıclar,
11. Hafta  Serbest elektron lazeri,
12. Hafta  Sinkrotron ışınımın kullanım alanları,
13. Hafta  İkincil demetlerin kullanım alanları,
14. Hafta  Enerji yükselteçi: hızlandırıcıya dayalı yeni tip nükleer reaktör,
15. Hafta   Ulusal Hızlandırıcı Kompleksi
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  E.J.N. Wilson, Introduction to Particle Accelerators, Oxford University Press,. D.A. Edwards and M.J. Syphers, An Introduction to the Physics of High Energy Accelerators, John Wiley and Sons, H.Wiedeman, Particle Accelerator Physics, Springer Verlag USA CAS - CERN lecture notes
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
10
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
1
10
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
20
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
10
20
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
25
25
 Diğer
2
15
30
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmakX
2
Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmakX
3
Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmekX
4
Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmekX
5
Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmekX
6
Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmekX
7
Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamakX
8
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmekX
9
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmekX
10
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmekX
11
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmakX