GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
NÖROBİYOLOJİDE LABORATUVAR TEKNİKLERİ-III/NBD-5041
Dersin Adı: NÖROBİYOLOJİDE LABORATUVAR TEKNİKLERİ-III
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 10
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yard. Doç. Dr. Arzu Aral
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hbolay@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dokuları uygun şekillerde çıkararak immünohistokimya boyamalarını yapabilecek ve sonuçları yorumlayacak düzeye ulaşmaları
-İmmünohistokimya boyamalarının öğrenilmesi
-İmmünohistokimya boyamalarında kullanılan maddelerin öğrenilmesi
-İmmünohistokimya boyamalarında kullanılan solusyonların harılanmasının öğrenilmesi
-Deney sonunda doku perfüzyonunun yapılması
- Perfüzyondan sonra dokuların işlenmesi
- Yüzen kesitlerde immunhistokimyasal boyamanın öğrenilmesi
- Farklı gereksinimler için immunhistokimya yönteminin değiştirilmesi
- Beyin sapında C- fos hücre incelenmesi
-Beyin korteksinde C- fos hücre incelenmesi
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  IHC temelleri I
2. Hafta  IHC temelleri II
3. Hafta  Perfüzyon sıvılarının hazırlanması
4. Hafta  Perfüzyon yöntemleri I
5. Hafta  Perfüzyon yöntemleri II
6. Hafta  Dokuların işlenmesi
7. Hafta  Dokulardan kesit alınması
8. Hafta  Dokulardan kesit alınması
9. Hafta  IHC uygulamaları I
10. Hafta  IHC uygulamaları II
11. Hafta  IHC uygulamaları III
12. Hafta  IHC uygulamaları IV
13. Hafta  IHC uygulamaları V
14. Hafta  IHC uygulamaları VI
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kandel ER, Schwartz JH, Jessell TM. Principles of Neural Science (4. Baskı). The McGraw-Hill Companies, USA, 2000. Güncel konuya özgü makaleler
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
30
 Uygulama
1
30
 Projeler
0
0
 Pratik
1
40
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
75
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
25
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
13
3
39
 Rapor hazırlama
14
3
42
 Sunu hazırlama
12
2
24
 Sunum
12
2
24
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
12
1
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
12
1
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
251
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
10.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
10
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sinir sisteminin anatomik hücresel ve moleküler yapısını ve çalışma prensiplerini öğrenirX
2
Santral sinir sisteminde hücrelerararsı ve hücre içi haberleşme aracılarını öğrenirX
3
Santral sinir sisteminde yapılar ile işlevleri ilişkilendirebilir, hastalığa özgü değişiklikleri tanımlayabilirX
4
Sinir sistemi hastalıklarında meydana gelen genetik, moleküler ve patofizyolojik değişiklikleri öğrenirX
5
Duyu algısı ile bellek, duygu ve davranış arasındaki etkileşimli ilişki yapısını öğrenirX
6
Sinir sistemi hastalıklarını oluşturan mekanizmalara göre tedavi seçeneklerini tanımlayabilirX
7
Hastalıklara ait deneysel modelleri anlayabilir ve laboratuvar ortamında uygulayabilirX
8
Nöronların elektrofizyolojik özelliklerini ve aktivitesini değerlendirmeye yönelik tanısal araçları ve çalışma prensiplerini öğrenir, elektrofizyolojik bulguları yorumlayabilirX
9
Hastalıkların patofizyolojisinin araştırılmasında ve tanılarında kullanılan araçların tanısal rolünü açıklayabilirX
10
Konuyla ilgili literatüre eleştirel yaklaşabilme becerisini kazanır, konuyla ilgili sunu hazırlayıp bilimsel makale yazabilirX