GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İŞLEVSEL NÖROANATOMİ/NBD-5030
Dersin Adı: İŞLEVSEL NÖROANATOMİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. İ. Nadir Gülekon
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.med.gazi.edu.tr/anatomi
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  inadir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Beynin bölümleri ve işlevlerinin sunulması ve tartışılması
-
-
-
-
--
-
-
-
--
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eşkoşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş ve tanımlar (bellek, bilinç, algı, emosyon, santral sinir sisteminin genel morfolojisi)
2. Hafta  Diensefalon (genel morfoloji)
3. Hafta  Diensefalon (bölümleri)
4. Hafta  Beyin hemisferleri (frontal lob)
5. Hafta  Beyin hemisferleri (temporal ve insular loblar)
6. Hafta  Beyin hemisferleri (paryetal ve oksipital loblar)
7. Hafta  Beyin korteksinin ince yapısı (hemisferik kortikal alanlar)
8. Hafta  Beyin korteksinin ince yapısı (hemisferik kortikal alanlar)
9. Hafta  Beyin beyaz maddesi (projeksiyon, asosiasyon ve komissural lifler)
10. Hafta  Retiküler formasyon
11. Hafta  Retiküler formasyon
12. Hafta  Limbik sistem
13. Hafta  Limbik sistem
14. Hafta  Genel değerlendirme ve tartışma
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Drake RL, Vogl, W, Mitchell AWM: Gray’s Anatomy for students, Elsevier, 2005. - Netter, FH., Atlas of Human Anatomy. Third Ed., Icon Learning
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-yanıt, gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
14
1
14
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
14
2
28
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
2
28
 Diğer
6
1
6
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sinir sisteminin anatomik hücresel ve moleküler yapısını ve çalışma prensiplerini öğrenirX
2
Santral sinir sisteminde hücrelerararsı ve hücre içi haberleşme aracılarını öğrenirX
3
Santral sinir sisteminde yapılar ile işlevleri ilişkilendirebilir, hastalığa özgü değişiklikleri tanımlayabilirX
4
Sinir sistemi hastalıklarında meydana gelen genetik, moleküler ve patofizyolojik değişiklikleri öğrenirX
5
Duyu algısı ile bellek, duygu ve davranış arasındaki etkileşimli ilişki yapısını öğrenirX
6
Sinir sistemi hastalıklarını oluşturan mekanizmalara göre tedavi seçeneklerini tanımlayabilirX
7
Hastalıklara ait deneysel modelleri anlayabilir ve laboratuvar ortamında uygulayabilirX
8
Nöronların elektrofizyolojik özelliklerini ve aktivitesini değerlendirmeye yönelik tanısal araçları ve çalışma prensiplerini öğrenir, elektrofizyolojik bulguları yorumlayabilirX
9
Hastalıkların patofizyolojisinin araştırılmasında ve tanılarında kullanılan araçların tanısal rolünü açıklayabilirX
10
Konuyla ilgili literatüre eleştirel yaklaşabilme becerisini kazanır, konuyla ilgili sunu hazırlayıp bilimsel makale yazabilirX