GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İŞ ORGANİZASYONU VE ÜRETİM TEKNOLOJİSİ/5131343
Dersin Adı: İŞ ORGANİZASYONU VE ÜRETİM TEKNOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   İŞ ORGANİZASYO
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Doç. Dr. AYDIN ŞIK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/aydins
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aydins024@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Endüstriyel ve mesleki üretimde iş organizasyonun ve üretim teknolojisinin öğrenilmesi, birleştirme araçları ve yöntemlerini bilmek.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İşlerin içeriği ve programlanması
2. Hafta  İşlerin tasarımı ve işin kişiler arası boyutu.
3. Hafta  Kariyer ve yönetim özellikleri, kurum kuruluş özellikleri
4. Hafta  İş güvenlik analizi
5. Hafta  İş akış analizi, yerleşim planı
6. Hafta  İş genişletme, İş ve görev tanımı, çalışma zamanları
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Üretim teknolojilerinin gruplandırılması, yeniden biçimlendirme
9. Hafta  Ayırma (kesme), talaş kaldırarak şekil verme, elle talaş kaldırarak şekil verme
10. Hafta  Takım tezgahlarında talaş kaldırarak şekillendirme
11. Hafta  Termik kesme
12. Hafta  Birleştirme
13. Hafta  Birleştirme (Kaynak)
14. Hafta  Kaplama
15. Hafta  Madde niteliklerini değiştirme
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.KOBU, B.; Üretim Yönetimi, 1989, İstanbul 2.KOÇER, M.; Fabrika Organizasyonu ve Dizaynı, 1974, Ankara 3.ÖKTEM R.; İş Sağlığı ve Güvenliği, KOSGEB, 1994, Ankara 4.KURTULAN, S.; PLC ile Endüstriyel Otomasyon, İ. T. Ü., Birsen Yayınevi, 2005, İstanbul 5.AKKURT, M.; Talaş Kaldırma Yöntemleri ve Takım Tezgahları, Birsen Yayınevi, 2004, İstanbul 6.AKKURT, M.; Bilgisayar Destekli Takım Tezgahları ve Bilgisayar Destekli Tasarım ve İmalat Sistemleri, Birsen Yayınevi, 1996, İstanbul 7.ANIK, S.; Kaynak Tekniği El Kitabı, Gedik Holding Yayını, 1991, İstanbul 8.Norrish, J.; Advance Welding Processes, Philadelphia, 1992, Newyork
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
5
 Uygulama
1
10
 Projeler
1
5
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
2
16
 Materyal tasarlama, uygulama
10
3
30
 Rapor hazırlama
8
3
24
 Sunu hazırlama
7
3
21
 Sunum
4
4
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
191
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Endüstri Ürünleri Tasarımı araştırma alanı ile ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi, öğrenme ve değerlendirme stratejileri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
2
Alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde kullanılan disiplinler arası, çok disiplinli, disiplinler üstü araştırma strateji, taktik ve teknikleriyle ilgili bilgi ve kavrayışa sahip olur ve kullanır.X
3
Kuram ve kılgı bütünlüğü içerisinde, problem tanımlamak, çözmek ve var olan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletmek ve yeniden tanımlamak için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere dayalı bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme ve sonuçlarına dönük diyaloğa girme becerisine sahiptir.X
4
Akademik ya da mesleki bağlamlarda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetki, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki kararlılık ortaya koyar.X
5
Birbiriyle ilişkili çok sayıda faktörü içeren problemlerin çözümünü gerektiren çalışma ve öğrenim koşullarında liderlik sergiler.X
6
Alanı ile ilgili teknolojik, toplumsal ve kültürel ilerleme amacına dayanan öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde yetkinliğe sahiptir.X
7
Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.X
8
Özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirecek yetkinliğesahiptir.X
9
Endüstri Ürünleri Tasarımı alanıyla ilgili karmaşık sorunları eleştirel bir yaklaşımla çözümler, değerlendirir ve sentezler, karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterir.X
10
Endüstri Ürünleri Tasarımı alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler, sorunların çözümüne katkıda bulunur, karar verme süreçlerinde etkin olurX