GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2018 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
CNC SİSTEMLER VE ENDÜSTRİYEL UYGULAMALAR/5111336
Dersin Adı: CNC SİSTEMLER VE ENDÜSTRİYEL UYGULAMALAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Yakup TURGUT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/yturgut
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yturgut@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
CNC Kontrol sistemleri için program yazabilmek
DNC yöntemini kullanabilmek
CNC tezgahları kullanabilmek






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Uygulamalı CAD/CAM-I
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Endüstride yaygın olarak kullanılan CNC sistemler, CNC sistemler arasındaki farklılıklar.
2. Hafta  NC kod hazırlama yöntemleri, ISO kodlama sistemini kullanan sistemlere yönelik NC program geliştirme.
3. Hafta  CNC Torna Tezgahlarının Programlanması, G- Hazırlık Fonksiyonları, M-Yardımcı Fonksiyonlar.
4. Hafta  Koordinat sistemleri, Artışlı ve Mutlak Programlama ve örnekler.
5. Hafta  G71, G72, G73, G70 v.b. Tornalama Çevrimleri.
6. Hafta  Örnek NC programların simülasyonun yapılması.
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  NC programlarının CNC tezgahlarda uygulanması.
9. Hafta  CNC Freze Tezgahlarının Programlanması.
10. Hafta  CAD/CAM programı kullanarak NC kodların elde edilmesi.
11. Hafta  NC kodların CNC tezgahlarına aktarılması.
12. Hafta  DNC sistemler ve yapısı.
13. Hafta  DNC yardımı ile NC kodlarının CNC tezgahına aktarım yöntemleri.
14. Hafta  DNC yardımı ile CNC tezgahta uygulama.
15. Hafta  DNC yardımı ile CNC tezgahta uygulama.
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1-Mahmut Gülesin, Abdulkadir Güllü, Özkan Avcı, Gökalp Akdoğan, "CNC Torna ve Freze Tezgahlarının Programlanması",Asil Yayınları, 2010. 2- P.M. Agrawal and V.J. Patel, CNC Fundamentals and Programming, Charotar Publishing House, 2009.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Uygulama, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
4
3
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
2
8
 Materyal tasarlama, uygulama
8
3
24
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
4
3
12
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
14
1
14
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İmalat problemlerinin çözümü için temel ve mühendislik bilimlerinin prensiplerini uygulama becerisiX
2
İmalat sistemlerini tasarlama, yürütme ve sonuçları analiz edip yorumlayabilme becerisiX
3
Güncel yöntemleri, araç ve teknolojileri kullanarak imalat süreci ve sistemlerini seçme ve tasarlama becerisiX
4
Çok disiplinli projelerde çalışabilme ve liderlik yapabilme becerisiX
5
İmalat mühendisliği problemlerini belirleme, sunma, formüle etme ve çözme becerisiX
6
Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisiX
7
Mühendislik tasarım ve analizlerinde bilgisayar yazılımları gibi modern mühendislik yöntemlerini ve bilgiye ulaşmada çağdaş yöntemleri kullanabilme becerisiX
8
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisiX
9
Bir makinayı, parçasını veya süreci, beklenen performansı, imalat özelliklerini ve ekonomikliği sağlayacak şekilde seçme, geliştirme ve tasarlama becerisiX
10
Alanında nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayabilmeX