GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TARİHİ YAPILARIN YENİ İŞLEVLE KULLANIM İLKELERİ/6151311
Dersin Adı: TARİHİ YAPILARIN YENİ İŞLEVLE KULLANIM İLKELERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Tükçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör.Dr.Esra Özkan Yazgan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/esraozkan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   esraozkan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yeni işlevin tarihi yapıya uygunluğunu değerlendirme
Farklı örnek çalışmalar ile tarihi yapıların özgün niteliklerine uygun işlev seçimine yönelik yöntem ve ilkeler geliştirme







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin amaç, kapsam ve yöntemi
2. Hafta  Tarihi yapıların yeni işlevle kullanımına ilişkin temel kavramlar
3. Hafta  Yeni işlevle kullanım yaklaşımının tarihsel gelişimi
4. Hafta  Sürdürülebilir koruma ve yeni işlevle kullanım
5. Hafta  Koruma-kullanım dengesi
6. Hafta  Tarihi yapıların yeni işlevle kullanımına ilişkin ulusal-uluslararası tüzük ve yönetmelikler
7. Hafta  Yeni işlevle kullanım yaklaşımları: Avrupa, örnekler ve değerlendirmeler
8. Hafta  Yeni işlevle kullanım yaklaşımları: Amerika, örnekler ve değerlendirmeler
9. Hafta  Yeni işlevle kullanım yaklaşımları: Türkiye, örnekler ve değerlendirmeler
10. Hafta  Dönem ödevi için seçilen örneklerin incelenmesi ve değerlendirilmesi
11. Hafta  Dönem ödevine yönelik çalışmalar; mevcut işlevin tarihi yapıya uygunluğunun irdelenmesi
12. Hafta  Tarihi yapıya uygun işlev seçimine yönelik ölçütlerin belirlenmesi
13. Hafta  Alan çalışması özelinde yeni işleve yönelik ilke ve yaklaşımların tanımlanması
14. Hafta  Genel değerlendirme, Yeni işlevle kullanım yaklaşımının Türkiye'ye özgü sorunları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Jäger, F., "Old & New: design Manual for Revitalizing Existing Buildings", Basel, (2010). Insall, D., “Living Buildings,Architectural Conservation: Philosophy, Principles and Practice”, Images Publishing Group, Australia, (2009). Latham, D., “Creative Re-use of Buildings, Vols. 1-2” , Donhead Publishing Ltd., U.K., (2000). Robert, P., “Adaptations: New Uses for Old Buildings”, Princeton Architectural Press, U.S., (1989). Feilden, B. M., “Conservation of Historic Buildings”, Architectural Press, Oxford, (2003). Strike, J., “Architecture in Conservation-Managing Development at Historic Sites”, Routledge, London, (1994). Cantacuzino, S., "Re/Architecture: Old Buildings/New Uses". Thames and Hudson, London, (1989). Powell, K.,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, tartışma, uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
14
0
0
 Rapor hazırlama
14
2
28
 Sunu hazırlama
14
2
28
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
14
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
1
14
 Diğer
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
2
Öğretme / öğrenme ve değerlendirme stratejileri ve bunların kuramsal temelleri konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
3
Araştırma ve yayın alanında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
4
Araştırma alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi ve kavrayış ile, kullanılan disiplinler arası, çok disiplinli, disiplinler üstü araştırma stratejileri, taktikleri ve teknikleriyle ilgili bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
5
Araştırma ve/veya inovasyon alanında problem tanımlamak, önemli problemleri çözmek ve var olan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletmek ve yeniden tanımlamak için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip ve kullanmakta ustalık sahibi olur.X
6
Öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine sahiptir ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahiptir.X
7
Araştırma bağlamları da dâhil olmak üzere, akademik ya da mesleki bağlamlarda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetki, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyar.X
8
Daha geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verir ve hareket eder.X
9
Özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur.X
10
Yeni, karmaşık ve öngörülemeyen ve birbiriyle ilişkili çok sayıda faktörü içeren problemlerin çözümünü gerektiren çalışma ve öğrenim koşullarında liderlik ve inovasyon sergiler.X
11
Akademik ve meslekle ilgili bağlamlarda bilgi temelli bir toplumda teknolojik, toplumsal ve kültürel ilerlemeye katkıda bulunurX
12
Yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyar; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrayışa sahiptirX
13
Bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışırX
14
Araştırma alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümler, değerlendirir ve sentezlerX
15
Alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterir.X
16
Alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler, sorunların çözümüne katkıda bulunur, karar verme süreçlerinde etkin olur.X