GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLERİ NÜKLEER FİZİK 2/5181302
Dersin Adı: İLERİ NÜKLEER FİZİK 2
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Başar Şarer
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/sarer
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sarer@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Nükleer olaylar hakkında genel kavramları öğrenmek ve uygulamak.
Çekirdek büyüklükleri ve şekilleri ile ilgili alt yapı oluşturmak
Çekirdek modelleri hakkında bilgi vermek






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Nükleer Özellikler; nükleer yarıçap, çekirdeklerin kütle ve bolluğu
2. Hafta  Nükleer Özellikler; nükleer bağlanma enerjisi
3. Hafta  Nükleer Özellikler; nükleer açısal momentum ve parite
4. Hafta  Nükleer Özellikler; nükleer elektromanyetik momentler ve hesaplanması
5. Hafta  Nükleer Özellikler; nükleer uyarılmış durumlar
6. Hafta  Nükleonlar Arasındaki Kuvvet; nükleer kuvvetin özellikleri
7. Hafta  Nükleonlar Arasındaki Kuvvet; döteron, nükleon-nükleon saçılması
8. Hafta  Nükleonlar Arasındaki Kuvvet; döteron, nükleon-nükleon saçılması
9. Hafta  Nükleonlar Arasındaki Kuvvet; p-p ve n-n etkileşmesi
10. Hafta  Nükleonlar Arasındaki Kuvvet; değiş tokuş kuvvet modeli ve uygulamalar
11. Hafta  Nükleer Modeller; kabuk modeli
12. Hafta  Nükleer Modeller; kabuk modeli, çift-Z ve çift-N'li çekirdekler
13. Hafta  Nükleer Modeller; kollektif model
14. Hafta  Nükleer Modeller; daha gerçekçi nükleer modeller
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Nükleer Fizik I.Cilt, K.S.Krane, Çeviri Editörü; Başar Şarer, Palme yay., 2002, Ankara Nükleer Fizik II.Cilt, K.S.Krane, Çeviri Editörü; Başar Şarer,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
3
3
9
 Okuma Faaliyetleri
3
3
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
6
6
36
 Rapor hazırlama
7
7
49
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
176
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmakX
2
Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmakX
3
Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmekX
4
Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmekX
5
Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmekX
6
Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmekX
7
Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamakX
8
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmekX
9
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmekX
10
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmekX
11
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmakX