GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇOK DEĞİŞKENLİ ZAMAN SERİLERİ ANALİZİ/5080050
Dersin Adı: ÇOK DEĞİŞKENLİ ZAMAN SERİLERİ ANALİZİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Yeliz Yalçın
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/websitem/yyeliz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yyeliz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çok değişkenli zaman serisi modellerinde yapısal analizleri öğrenir
Yapısal VAR modellerini öğrenir
Çok değişkenli zaman serisi modellerini kullanarak veriyi analiz eder ve sonuçları yorumlar






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Zaman serileri analizi
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Matris cebirine genel bir bakış
2. Hafta  Stable VAR süreçleri
3. Hafta  Yapısal Analizler: 1. Granger Nedensellik 2. Etki Tepki analizleri 3. Varyans Ayrıştırması
4. Hafta  VAR modellerin tahmini
5. Hafta  Gecikme uzunluğunun belirlenmesi ve Model doğrulama testleri
6. Hafta  Kointegre süreçler ve VECM
7. Hafta  Kointegre süreçler ve VECM ve Yapısal analizler
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  yapısal VAR modelleri: A Model B model AB model
10. Hafta  İşater kısıtlaması ile VAR model
11. Hafta  Blanchard Quah yaklaşımı
12. Hafta  Blok kısıtlama ile VAE modeller Asimetrik VAR modeller
13. Hafta  Çok değişkenli ARCH GARCH model
14. Hafta  Çok değişkenli ARCH GARCH model
15. Hafta  Durum-uzay modelleri
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Lütkephol, Helmut (2005), New Introduction to Multiple Time Series Analysis, Springer-Verlag, Berlin Harvey, Andrew (1989), Forecasting, structıral time series models and kalman filter, Cambridge universitry press, cabridge, England Akdi, yılma (2003), Zaman Serielri analizi, Bıçaklar kitapevi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
13
3
39
 Okuma Faaliyetleri
13
2
26
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
2
26
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
4
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri alanında ileri düzeyde bilimsel bilgi birikimine sahip olma.X
2
İstatistik alanında ileri düzeyde bilimsel bilgi birikimine sahip olma.X
3
Yöneylem Araştırması alanında ileri düzeyde bilimsel bilgi birikimine sahip olma.
4
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
5
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun istatistik, ekonometrik ve matematiksel programlama yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
6
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
7
Akademik çalışmaları yürütebilecek bilgi ve donanıma sahip olma.X
8
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
9
İleri düzeyde ekonometri paket programlarını kullanabilme.X
10
Akademik hayattaki bilişim teknolojileri ile ilgili konularda bilgi sahibi olma.X