GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2018 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Okuma Yazma Eğitiminde Öğrenci Bilgisayar Etkileşimi/4340013
Dersin Adı: Okuma Yazma Eğitiminde Öğrenci Bilgisayar Etkileşimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. İhsan Seyit ERTEM
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/iertem
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  iertem@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Okuma-Yazma süreci ve yeni okuryazarlık ile ilgili temel model ve teorileri açıklar.
Okuma-Yazma sürecinde öğrenci ile bilgisayar ve çoklu ortamlar arasındaki ilişkiyi, psikolojik ve sosyal boyutları anlar ve açıklar.
Öğrencilerin okuma yazma başarılarını geliştirmek ve artırmak için pratik uygulamalar ve araştırmalar yapar.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İnsan Bilgisayar Etkileşiminin Kısa Tarihçesi
2. Hafta  Okuma ve Yazma Modelleri
3. Hafta  Yeni Okur-Yazarlık Teorileri
4. Hafta  Okuma-Anlama Modelleri (Yapılandırma-Bütünleştirme Modeli ve Metin Temelli-Durum Modeli)
5. Hafta  Elektronik Ortamlarda Okuma-Yazma Süreci ve Stratejiler
6. Hafta  Okuma ve Yazma Ortamlarının Düzenlenmesi
7. Hafta  Okuma Yazma Eğitiminde İnternet ve Çoklu Ortamlar
8. Hafta  Ders+Vize
9. Hafta  Okuma Psikolojisi ve Bilgisayar Etkileşimi
10. Hafta  Öğrenci Bilgisayar Etkileşiminin Sosyo-Kültürel Boyutları
11. Hafta  Okuma Yazma Sürecinde Sanal Ortamın Gerçekliği ve Öğrencilerin Bilgisayara Kişisel Tepkileri
12. Hafta  Bilgisayarda İnteraktif Oyun Temelli Okuma ve Yazma Eğitimi
13. Hafta  Elektronik Ortamlarda Görsel Okuma ve Sunu (Harita, Diyagram, Çizelge, Formül, Resim ve Metinlerin Sunumu)
14. Hafta  Öğrenci Sunuları
15. Hafta  Öğrenci Sunuları
16. Hafta  Genel Değerlendirme ve Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Myers, B. A. (1998). A brief history of human computer interaction technology. ACM Interactions. Vol. 5, No. 2. pp.44-54. Nass, C.and Moon, Y. (2000). Machines and mindless: Social responses to computers. Journal of Social Issues, 56(1), 81-103. Bransford, J. (2000). The design of learning environments. Washington, D.C. National Acdemy Pres. Kintsch, W. (1998). A Paradigm for cognition. Cambridge. Olson, D. (2001). The world on paper. Cambridge.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Proje, Tartışma, Araştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
5
20
 Sunu hazırlama
4
3
12
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
3
15
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.X
2
Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinler arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.X
3
Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar.X
4
Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.X
5
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.X
6
Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir.X
7
Ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.X
8
Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.X
9
Çalışmalarını bireysel veya bir takım üyesi olma bilinciyle yürütür.X
10
Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.X
11
Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür.X
12
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular.X
13
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.X
14
Alanıyla ilgili toplantılarda özgün görüşlerini savunur.X
15
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.X
16
Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.X
17
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.X
18
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar.X
19
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.X