GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2018 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Yapılandırmacılığın Felsefi Temelleri ve İlkokul Programlarına Yansımaları/4340011
Dersin Adı: Yapılandırmacılığın Felsefi Temelleri ve İlkokul Programlarına Yansımaları
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Mehmet Akif SÖZER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/akif
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  akif@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yapılandırmacılığın felsefi akımlarla olan ilişkisini kurar.
Yapılandırmacılığın eğitim programlarına etkisini açıklar.
İlkokul programları üzerindeki etkilerini açıklar.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Haftalık ders içerikleri, derslerin işlenişi ve akademik takvim hakkında bilgilendirme. Felsefe Nedir? Felsefenin Kaynağı, Felsefenin Uğraş/İlgi Ala
2. Hafta  Felsefi Akımlar - İdealizm
3. Hafta  - Realizm
4. Hafta  - Natüralizm
5. Hafta  - Varoluşçuluk
6. Hafta  Pragmatizm
7. Hafta  Yapılandırmacılık Türleri Bilişsel Yapılandırmacılık
8. Hafta  Sosyal Yapılandırmacılık Radikal Yapılandırmacılık
9. Hafta  Yapılandırmacılık ve Otorite Öğretmenin ve Öğrencinin Rolü Disiplin Anlayışı
10. Hafta  Yapılandırmacılık ve Din Eğitimi
11. Hafta  Yapılandırmacılık ve Fen Eğitimi
12. Hafta  Yapılandırmacılık ve Matematik Eğitimi
13. Hafta  Yapılandırmacılığın İlkokul Programlarına Yansımaları Üzerine Genel Değerlendirme
14. Hafta  Yapılandırmacılığın İlkokul Programlarına Yansımaları Üzerine Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Aydın, H .(2012). Felsefi Temelleri Işığında Yapılandırmacılık . Ankara: Nobel Yayıncılık. Baker, C. (2000). Zorunlu Eğitime Hayır (Çev.: A. Sönmezay). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Bolay, S. H. (2004). Felsefeye Giriş. Ankara: Akçağ Yayınları. Durmuş, S. (2000). Oluşturmacılık. Ankara: Nobel Yayıncılık. Gutek, G. L. (2011). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar (Çev.: N. Kale). 3. Baskı, Ankara: Ütopya Yayınevi. Hern, M. (Edt.) (2008). Alternatif Eğitim: Hayatımızın Okulsuzlaştırılması (Çev.: E. Ç. Babaoğlu). İstanbul: Kalkedon Yayınları. Honer, S. M., Hunt, T. C. ve Okholm, D. L. (2003). Felsefeye Çağrı: Sorunlar ve Seçenekler (Çev.: H. Ünder). Genişletilmiş 2. Baskı, Ankara: İmge Kitapevi. Kocabaş, A. (2008). Türk Eğitim Sisteminin Felsefi Temelleri: Dewey, Mustafa Necati, ve İsmail Hakkı Tonguç, Toplum ve Demokrasi, 2 (3), s. 203-212. Spring, J. (2010). Özgür Eğitim (Çev.: A. Ekmekçi). 3. Baskı, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Well, H. K. (2013). Emperyalizmin Felsefesi P
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
60
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
3
18
54
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
8
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
20
20
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.X
2
Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinler arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.X
3
Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar.X
4
Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.X
5
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.X
6
Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir.X
7
Ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.X
8
Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.X
9
Çalışmalarını bireysel veya bir takım üyesi olma bilinciyle yürütür.X
10
Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.X
11
Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür.X
12
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular.X
13
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.X
14
Alanıyla ilgili toplantılarda özgün görüşlerini savunur.X
15
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.X
16
Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.X
17
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.X
18
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar.X
19
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.X