GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KEMİK HASTALIKLARI ve TÜMÖRLERİ/PAT-6010
Dersin Adı: KEMİK HASTALIKLARI ve TÜMÖRLERİ
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Tükçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. SİBEL ELİF GÜLTEKİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sibelg@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Oral dokularda izlenen iyi huylu ve kötü huylu kemik tümörlerinin nedenlerini ve mekanizmaları öğrenmek.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kemik patolojilerinin sınıflaması ve genel bakış
2. Hafta  Fibröz displazi -1
3. Hafta  Fibröz displazi -2
4. Hafta  Osteojenik benign tümörler-1
5. Hafta  Osteojenik benign tümörler-2
6. Hafta  Osteojenik malign tümörler-1
7. Hafta  Osteojenik malign tümörler-2
8. Hafta  Kondrojenik benign tümörler-1
9. Hafta  Kondrojenik benign tümörler-2
10. Hafta  Kondrojenik malign tümörler-1
11. Hafta  Kondrojenik malign tümörler-2
12. Hafta  Myeloma
13. Hafta  Odontojen-ilişkili kemik tümörleri-1
14. Hafta  Odontojen-ilişkili kemik tümörleri-2
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Cawson RA, Binnie WH, Barrett AW, Wright J: Oral Disease, 3rd ed, Edinburgh: Mosby, 2001 Regezi JA, Sciubba JJ: Oral Pathology. Clinical Pathologic Correlations, 3rd ed, Philadelphia: WB Saunders Co, 1999 Unni KK: Dahlin’s Bone Tumors. 5th ed, Philadelphia: Lippincott-Raven, 1996
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
100
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
4
56
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
116
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
2
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
3
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
4
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
5
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
6
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
7
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
8
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
9
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
10
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
11
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
12
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
13
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
14
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
15
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
16
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
17
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
18
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
19
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
20
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X