GAZI UNIVERSITY INFORMATION PACKAGE - 2019 ACADEMIC YEAR

COURSE DESCRIPTION
TURKISH GRAMMER/TÜR101
Course Title: TURKISH GRAMMER
Credits 2 ECTS 2
Course Semester 1 Type of The Course Compulsory
COURSE INFORMATION
 -- (CATALOG CONTENT)
 -- (TEXTBOOK)
 -- (SUPPLEMENTARY TEXTBOOK)
 -- (PREREQUISITES AND CO-REQUISITES)
 -- LANGUAGE OF INSTRUCTION
  Türkçe
 -- COURSE OBJECTIVES
 -- COURSE LEARNING OUTCOMES
Dilin tanımı, işlevleri, Türkçenin temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
Dil ile düşünce arasındaki ilişkiyi bilir. Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bilir.
Kendini doğru ve etkili ifade etme becerisi kazanır.
Alanı ile ilgili konularda bilimsel metin oluşturur.
Alanı ile ilgili bilimsel metinleri anlar ve değerlendirir.
Alanı ile ilgili bilimsel metinleri anlar ve değerlendirir.
Karşılaşılan metin türüne göre muhakeme yeteneği kazanır
Yazma çalışmalarında yazım ve noktalama ile ilgili kurallara uyar. Kompozisyon kurallarını bilir ve uygular.
macına uygun metin oluştururken metin türlerinden yararlanır.
Metinler üzerinde uygulama yapar. Resmi yazılar ( dilekçe, tutanak, rapor öz geçmiş) oluşturur.

 -- MODE OF DELIVERY
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --WEEKLY SCHEDULE
1. Week  Dilin tanımı, Türk dilinin temel özellikleri, dil­ kültür ilişkisi ve dilin kültür taşıyıcılık özelliği. Konuşma ve yazı dilinin farkı
2. Week  Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri ve özellikleri, Türk dilinin tarihi dönemleri ve önemli eserleri.
3. Week  Noktalama işaretlerinin kullanımı ve önemi.
4. Week  Yazım kuralları: Bazı ek ve edatların yazılışı. Özel adların, sayıların, alıntı kelimelerin yazılışı. Büyük ve küçük harflerin kullanıldığı yerler.
5. Week  Resmi yazışmalar: Dilekçe, tutanak. Bu türlerle ilgili uygulama çalışması.
6. Week  Resmi yazışmalar: Rapor, iş mektubu, öz geçmiş. Bu türlerle ilgili uygulama çalışması.
7. Week  Sözcük düzeyindeki güncel anlatım bozuklukları
8. Week  Ara sınav.
9. Week  Cümle düzeyindeki anlatım bozuklukları
10. Week  Paragraf oluşturma I.
11. Week  Paragraflardan metin oluşturma kompozisyon yazma uygulamaları
12. Week  Paragraf çözümleme
13. Week  Alanı ile ilgili metin oluşturma .
14. Week  Eleştiri ve değerlendirme yazısı inceleme. Eleştiri ve değerlendirme yazısı oluşturma.
15. Week  .
16. Week  .
 -- TEACHING and LEARNING METHODS
 -- ASSESSMENT CRITERIA
 
Quantity
Total Weighting (%)
 Midterm Exams
0
40
 Assignment
2
20
 Application
0
0
 Projects
0
0
 Practice
0
0
 Quiz
0
0
 Percent of In-term Studies  
60
 Percentage of Final Exam to Total Score  
40
 -- WORKLOAD
 Activity  Total Number of Weeks  Duration (weekly hour)  Total Period Work Load
 Weekly Theoretical Course Hours
14
2
28
 Weekly Tutorial Hours
0
 Reading Tasks
2
6
12
 Searching in Internet and Library
0
 Material Design and Implementation
0
 Report Preparing
0
 Preparing a Presentation
0
 Presentation
0
 Midterm Exam and Preperation for Midterm Exam
1
5
5
 Final Exam and Preperation for Final Exam
1
5
5
 Other (should be emphasized)
0
 TOTAL WORKLOAD: 
50
 TOTAL WORKLOAD / 25: 
2
 Course Credit (ECTS): 
2
 -- COURSE'S CONTRIBUTION TO PROGRAM
NO
PROGRAM LEARNING OUTCOMES
1
2
3
4
5
1The normal structure and functions of the human body and specifically the structures of the mouth and the teeth on the basis of cells, tissues, organs and systems, know the interactions.
2Causes and formation of oral, dental and jaw diseases mechanisms, the findings caused by the structure and dysfunction and organism affect.
3In the national core training program of dentistry and Gazi University Faculty of Dentistry Signs and symptoms in the Extended Education Program findings, diseases and conditions and occupational know the applications at a specified level, understand, associates and evaluates
4In line with personal learning needs to reach the best scientific evidence available, knows to evaluate reliability and validity.X
5Legislation on professional legal responsibilities, know deontology and ethical principles.X
6In the national core training program of dentistry and Gazi University Faculty of Dentistry Professional in the Extended Education Program know and do applications at a specified level.
7Tanı, tedavi ve takip süreçlerini kanıta dayalı uygulama, eleştirel düşünce ve etik prensipleri önceleyerek yürütür.
8Is aware of the limitations, professional development puts personal learning goals in a way to support to the appropriate center if necessary directs
9Diseases of the mouth, teeth and jaws in society knows the incidence, prevention and reduction contributes.
10Independently practicing on its own duties and responsibilities related to the law, regulation, acts in accordance with the legislation and ethical principles.X
11Has teamwork and leadership skills, become role models to colleagues and society
12Plans personal professional development, lifelong performs with the principle of learning.X
13Patients, patient relatives, other health personnel, community, effective written and oral communication with relevant sectors and media communicates.
14Foreign language and information communication technologies monitors innovations in the profession.
 -- NAME OF LECTURER(S)
   (Öğr.Gör.Dr.Yaprak Pelin ULUIŞIK)
 -- WEB SITE(S) OF LECTURER(S)
   (http://tomer.gazi.edu.tr/)
 -- EMAIL(S) OF LECTURER(S)
   (tomer@gazi.edu.tr )