GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI | |
1 | - Ölçme ve değerlendirme alanına ait temel kavramları bilir. |
2 | - Ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramlarını tanır. |
3 | - Bilimsel araştırma sürecinde gözetilecek etik standartları bilir. |
4 | - Ölçme araçlarını, yapısına ve kullanılış amacına uygun olarak geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık gibi psikometrik özelliklerine dikkat ederek geliştirir. |
5 | - Ölçme araçlarının psikometrik nitelikleri ile ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramları arasında ilişki kurar. |
6 | - Test geliştirme ve uyarlama aşamalarını izleyerek test geliştirir. |
7 | - Test geliştirme ve uyarlama süreci ile ilgili amaca uygun istatistiksel teknikleri kullanır. |
8 | - Projelerde alanıyla ilgili çalışmaları yerine getirir. |
9 | - Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular.Projelerde alanıyla ilgili çalışmaları yerine getirir. |
10 | - Proje önerileri sunar ve tamamlanan projeleri raporlaştırır. |
11 | - Araştırma problemine uygun bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini seçer. |
12 | - Nicel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan yazılımları kullanır. |
13 | - Psikometrik nitelikleri bakımından amaca uygun ölçme aracını seçer. |
14 | - Test geliştirme ve bilimsel araştırma sürecini etik standartlara uygunluğu açısından değerlendirir. |
15 | - Ölçme araçlarının yapısına ve kullanılış amacına uygun psikometrik nitelikleri saptamada kullanılabilecek yöntemi/yaklaşımı değerlendirir. |
16 | - Ölçme araçlarına ilişkin uyarlama süreçlerinin güçlü ve zayıf yanlarını değerlendirir. |
17 | - Alanda yapılmış araştırmaları bilimsel yöntemin ölçütlerine göre değerlendirir. |
18 | - Nicel araştırma verilerinin (tek değişkenli, çok değişkenli) çözümlenmesinde kullanılan yazılım çıktılarını yorumlar. |
19 | - Bilişim ve iletişim teknolojileri alandaki kuramsal ve uygulamaları çalışmalarda belirli bir düzeyde kullanır. |
20 | - Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini ve sistemleri içerisindeki ölçme ve değerlendirme uygulamalarını eleştirel bakış açısı ile analiz eder. |