GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
Gösterim Biçimi
Sınıflandırılmış
Sıralı
1- Ölçme ve değerlendirme alanına ait temel kavramları bilir.
2- Ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramlarını tanır.
3- Bilimsel araştırma sürecinde gözetilecek etik standartları bilir.
4- Ölçme araçlarını, yapısına ve kullanılış amacına uygun olarak geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık gibi psikometrik özelliklerine dikkat ederek geliştirir.
5- Ölçme araçlarının psikometrik nitelikleri ile ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramları arasında ilişki kurar.
6- Test geliştirme ve uyarlama aşamalarını izleyerek test geliştirir.
7- Test geliştirme ve uyarlama süreci ile ilgili amaca uygun istatistiksel teknikleri kullanır.
8- Projelerde alanıyla ilgili çalışmaları yerine getirir.
9- Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular.Projelerde alanıyla ilgili çalışmaları yerine getirir.
10- Proje önerileri sunar ve tamamlanan projeleri raporlaştırır.
11- Araştırma problemine uygun bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini seçer.
12- Nicel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan yazılımları kullanır.
13- Psikometrik nitelikleri bakımından amaca uygun ölçme aracını seçer.
14- Test geliştirme ve bilimsel araştırma sürecini etik standartlara uygunluğu açısından değerlendirir.
15- Ölçme araçlarının yapısına ve kullanılış amacına uygun psikometrik nitelikleri saptamada kullanılabilecek yöntemi/yaklaşımı değerlendirir.
16- Ölçme araçlarına ilişkin uyarlama süreçlerinin güçlü ve zayıf yanlarını değerlendirir.
17- Alanda yapılmış araştırmaları bilimsel yöntemin ölçütlerine göre değerlendirir.
18- Nicel araştırma verilerinin (tek değişkenli, çok değişkenli) çözümlenmesinde kullanılan yazılım çıktılarını yorumlar.
19- Bilişim ve iletişim teknolojileri alandaki kuramsal ve uygulamaları çalışmalarda belirli bir düzeyde kullanır.
20- Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini ve sistemleri içerisindeki ölçme ve değerlendirme uygulamalarını eleştirel bakış açısı ile analiz eder.