GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2018 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLERİ AKIŞKANLAR MEKANİĞİ/5201335
Dersin Adı: İLERİ AKIŞKANLAR MEKANİĞİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Adem ACIR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/adema
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  adema@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Akışkanların temel özelliklerinin anlaşılması ve akış problemlerinin çözümünde kullanılan yaklaşımların ve metotların öğrenilmesidir.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Akışkanlar dinamiğinin temel denklemleri
2. Hafta  Akış kinematiği,
3. Hafta  Navier-Stokes denklemleri
4. Hafta  Sürtmeli akışkanların sakınım denklemleri.
5. Hafta  Düşük Reynolds sayılı akışlar
6. Hafta  Sürtmeli akış problemlerinin analitik çözümleri
7. Hafta  Laminer sınır tabaka Benzerlik çözümleri
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Momentum Integral formülasyonu
10. Hafta  Akış kararsızlığı ve türbülansa geçiş
11. Hafta  Türbülanslı akışların fiziksel ve matematiksel tanımı
12. Hafta  Türbülans ve Türbülans modelleme
13. Hafta  Akışkanlar dinamiğinin temel denklemleri
14. Hafta  Iki fazlı akışın tanımı,
15. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Computational Fluid Mechanics and Heat Transfer. Tannehill, John C., Taylor & Francis, 1997. 2. Computational Fluid Dynamics: The Basics with Applications. Anderson, John D., McGraw-Hill, 1995. 3. Computational Fluid Dynamics. Hoffmann, Klaus A., Engineering Education System, 2000. 4. Computational Fluid Dynamics for Engineers: From Panel to Navier-Stoke. Cebeci, Tuncer, Horizons Pub. Inc., 2005. 5.Akışkanlar Mekaniğinin Temelleri, Yunus A. Çengel & Micheal A. Boles. 6.Fluid Mechanics, Frank M White. 7.Fundamentals of Fluid Mechanics, Mc Graw Hill,1988. 8.Hidro-Aerodinamik, S. MÜFTÜOĞLU, İTÜ Makina Fakültesi,1981. 9.Akışkanlar Mekaniği problemleri, M.E.ERDOĞAN, İTÜ Makina Fakültesi, 1982.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
13
3
39
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
3
6
18
 Sunu hazırlama
3
6
18
 Sunum
3
6
18
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
12
2
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
12
2
24
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
183
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
- Öğretim elemanı yetiştirmeX
2
- Ar-Ge birimlerinde görev alabilmeX
3
- Isıl, termodinamik ve mekanik sistemlerin tasarımını ve imalatını yapabilmeX
4
- Enerji sektöründe yönetim görevi alabilmeX
5
- Alanı ile ilgili kamu kurum ve kuruluşlarında yönetici ve uzman olarak görev alabilmeX
6
- Enerji üretim ve dönüşüm sistem bileşenlerinin tasarım, imalat, tadilat ve montaj projelerini yürütebilmeX
7
- Isıtma, soğutma, havalandırma ve yakma sistemlerin imalat ve projelendirilmesinde görev alabilmeX
8
- Enerji üretim, dönüşüm dağıtım tesislerinin kuruluşunda yönetici olarak çalışabilmeX
9
- Yenilenebilir enerji proje ve uygulamalarında görev alabilmeX
10
- Çevre ve atık yönetim sistemlerinin proje ve uygulamalarında görev alabilmeX