GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2018 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KOJENERASYON VE ATIK ISI GERİ KAZANIMI/5121335
Dersin Adı: KOJENERASYON VE ATIK ISI GERİ KAZANIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Kurtuluş BORAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/kboran
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kboran@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kojenerasyon tanımı.Kojenerasyon ve geri kazanımla ilgili temel teorilerinin öğretilebilmesi ve yapılarının kavratılabilmesi.
Kojenerasyon sistemlerinde kullanılan termodinamik çevrimler.
Kojenerasyon sistemleri.
Kojenerasyon tekniği seçimi.
Sanayide atık ısı geri kazanımı.
Kojenerasyon sistemlerinde enerji-ekserji analizi.
Kojenerasyon sistemlerinde fizibilite hazırlama.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kojenerasyon tanımı ve tarifler
2. Hafta  Kojenerasyonun kullanma yerleri ve amaçları
3. Hafta  Kojenerasyondan elektrik ve ısı üretim teknikler
4. Hafta  Kojenerasyonun termodinamik çevrimleri
5. Hafta  Atık ısıların elde edilmesi ve kullanma teknikleri
6. Hafta  Kojenerasyon ve atık ısıların kullanma yerleri ve amaçları
7. Hafta  Trijenerasyon nedir ve nasıl kullanılır?
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Trijenerasyon uygulaması ve atık ısıların değerlendirilmesi
10. Hafta  Kojenerasyonun ile trijenerasyonun karşılaştırılması ve uygulama alanları
11. Hafta  Kojenerasyonun diğer sistemlerle karşılaştırılması
12. Hafta  Kojenerasyonun tesislerinin planlanması
13. Hafta  Kojenerasyonun tesislerinden elde edilen verimlerin diğer sistemlerle karşılaştırılması
14. Hafta  Kojenerasyonun kullanma alanlarının genişletilmesi,Mikro kojenerasyon,Mikro Kojenerasyonun kullanma yerleri ve amaçları
15. Hafta  Dönem sonu sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Meherwan P. Boy Handbook for Cogeneration and Combined Cycle Power Plants
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
5
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
8
2
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
3
42
 Diğer
14
3
42
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
- Öğretim elemanı yetiştirmeX
2
- Ar-Ge birimlerinde görev alabilmeX
3
- Isıl, termodinamik ve mekanik sistemlerin tasarımını ve imalatını yapabilmeX
4
- Enerji sektöründe yönetim görevi alabilmeX
5
- Alanı ile ilgili kamu kurum ve kuruluşlarında yönetici ve uzman olarak görev alabilmeX
6
- Enerji üretim ve dönüşüm sistem bileşenlerinin tasarım, imalat, tadilat ve montaj projelerini yürütebilmeX
7
- Isıtma, soğutma, havalandırma ve yakma sistemlerin imalat ve projelendirilmesinde görev alabilmeX
8
- Enerji üretim, dönüşüm dağıtım tesislerinin kuruluşunda yönetici olarak çalışabilmeX
9
- Yenilenebilir enerji proje ve uygulamalarında görev alabilmeX
10
- Çevre ve atık yönetim sistemlerinin proje ve uygulamalarında görev alabilmeX