GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2018 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ISI EKONOMİSİ/5101335
Dersin Adı: ISI EKONOMİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Kurtuluş BORAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/kboran
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kboran@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Isı ekonomisi ile ilgili temel teorilerinin öğretilebilmesi ve yapılarının kavratılabilmesi
Isı ekonomisinin , önemi ideal izolasyon kalınlıgı,
toplam ısı iletim katsayısı
borularda ısı izalasyonu,analizle izolasyon kalınlıgı tespiti,
izolasyon malzemeleri,maliyet ve amortisman analizleri
borularda akısta düsmeleri,buhar devrelerinde verimin azaltılması
buharda ara kızdırma, ekonomizerler,
kazan besleme suyunun ısıtılması
Isı eşanjörleri
Isı eşanjörleri verimi
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Isı ekonomisinin önemi
2. Hafta  İdeal izolasyon kalınlıgı, toplam ısı iletim katsayısı
3. Hafta  Borularda ısı izalasyonu,grafik analizle izolasyon kalınlıgı tespiti, izolasyon malzemeleri,
4. Hafta  İzolasyon malzemeleri maliyet ve amortisman analizleri
5. Hafta  Borularda akısta sıcaklık düsmeleri
6. Hafta  Buhar devrelerinde verimin degerlendirilmesi
7. Hafta  Ara kızdırıcılar ve özellikleri
8. Hafta  Ara sınavı
9. Hafta  Buharda ara kızdırma
10. Hafta   Ekonomizerler
11. Hafta  Ekonomizer çesitleri ve dizaynı
12. Hafta  Buhar kazanları avantaj ve dezavantajları
13. Hafta  Isının diger yollarla tasınımı ( Isı borusu vb.)
14. Hafta  Reküparatörler Isının bir isletmede tasarruf edilebilme metotları,Isı eşanjörleri,Isı eşanjörleri verimi
15. Hafta  Dönem sonu sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.Hans Appold Fachkennthisse Zentralheizungs-und Lüftungsbauer ; technologie technische mathematik technisches Zeichnen / Hans Appold 2.Alpin Kemal Dagsöz Sogutma teknigi, ısı pompaları, ısı boruları İstanbul , 2009
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
4
20
 Materyal tasarlama, uygulama
5
4
20
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
3
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
3
42
 Diğer
14
3
42
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
181
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
- Öğretim elemanı yetiştirmeX
2
- Ar-Ge birimlerinde görev alabilmeX
3
- Isıl, termodinamik ve mekanik sistemlerin tasarımını ve imalatını yapabilmeX
4
- Enerji sektöründe yönetim görevi alabilmeX
5
- Alanı ile ilgili kamu kurum ve kuruluşlarında yönetici ve uzman olarak görev alabilmeX
6
- Enerji üretim ve dönüşüm sistem bileşenlerinin tasarım, imalat, tadilat ve montaj projelerini yürütebilmeX
7
- Isıtma, soğutma, havalandırma ve yakma sistemlerin imalat ve projelendirilmesinde görev alabilmeX
8
- Enerji üretim, dönüşüm dağıtım tesislerinin kuruluşunda yönetici olarak çalışabilmeX
9
- Yenilenebilir enerji proje ve uygulamalarında görev alabilmeX
10
- Çevre ve atık yönetim sistemlerinin proje ve uygulamalarında görev alabilmeX